صنعت سدسازی سوژه یک سناریوی داستانی شد

  تدوین فیلم داستانی پرواز ۹۵۶ (پرندگان‌آبی) که در اسفند ماه سال گذشته با انتخاب کامل بازیگران و عوامل جلو دوربین رفته بود آغاز شده و تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری پایان می‌یابد. به گزارش مناقصه‌مزایده، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و نیرو،پرواز ۹۵۶ عنوان فیلمی داستانی به‌کارگردانی شهرام ابراهیمی است که […]

 

تدوین فیلم داستانی پرواز ۹۵۶ (پرندگان‌آبی) که در اسفند ماه سال گذشته با انتخاب کامل بازیگران و عوامل جلو دوربین رفته بود آغاز شده و تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری پایان می‌یابد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و نیرو،پرواز ۹۵۶ عنوان فیلمی داستانی به‌کارگردانی شهرام ابراهیمی است که در سال گذشته و در شرکت هورشید فیلم تولید شده و بعد از ۳۰ جلسه تصویربرداری آن پایان یافت. عنوان این فیلم برگرفته از سرگذشت مهندسانی است که در یک سانحه هوایی و در یک مأموریت کاری در سال ۱۳۸۰ جان خود را از دست داده‌اند.

این فیلم داستانی یک درام اجتماعی است و روایتگر تلاش مهندسین توانمند ایرانی است که در مقطعی مهم و در یکی از پروژه‌های ملی در صنعت سدسازی کشور با کنار گذاشتن مشکل تحریم و با ابداع روشی نو که در دنیا فقط یکبار امتحان شده این پروژه را به سرانجام می‌رسانند.

تهیه‌کنندگی این فیلم بر عهده مصطفی علمی فرد می‌باشد که این روز‌ها فیلم «من ناصر حجازی هستم» را نیز در مقام تهیه کننده بر روی پرده سینما دارد و آرمین اسماعیلی به عنوان جانشین تهیه کننده گروه را همراهی می‌کند.

 

با توجه به نیاز فیلمنامه که به قلم حسن عطار‌ها نگاشته شده، بخش عمده‌ای از این فیلم در ایلام و در کنار سد و نیروگاه سیمره که در بستر رودخانه سیمره واقع شده، تولید شد.