الزام فروشگاه‌های زنجیره‌ای به تولیدکنندگان برای تخفیف‌های بالا

رییس تعاونی تولیدکنندگان موادغذایی خبر داد الزام فروشگاه‌های زنجیره‌ای به تولیدکنندگان برای تخفیف‌های بالا رییس تعاونی تولیدکنندگان موادغذایی گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای که جدیداً شکل‌گرفته‌اند تولیدکنندگان را ملزم به ارایه تخفیف‌های بالا می‌کنند. مهدی‌کریمی‌تفرشی در گفت‌وگو با تسنیم درباره دلایل مشاهده تخفیف‌های غیرواقعی ۵۰ درصدی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اظهار‌کرد: مشاهده تخفیف‌های ۵۰ درصدی، براساس تعاملات صورت […]

رییس تعاونی تولیدکنندگان موادغذایی خبر داد

الزام فروشگاه‌های زنجیره‌ای به تولیدکنندگان برای تخفیف‌های بالا

رییس تعاونی تولیدکنندگان موادغذایی گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای که جدیداً شکل‌گرفته‌اند تولیدکنندگان را ملزم به ارایه تخفیف‌های بالا می‌کنند.

مهدی‌کریمی‌تفرشی در گفت‌وگو با تسنیم درباره دلایل مشاهده تخفیف‌های غیرواقعی ۵۰ درصدی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اظهار‌کرد: مشاهده تخفیف‌های ۵۰ درصدی، براساس تعاملات صورت گرفته توسط فروشگاه‌هایی هستند که جدیداً شکل‌گرفته و فعالیت می‌کنند و متأسفانه تولیدکنندگان را ملزم به ارایه تخفیف‌های بالا می‌کنند.

وی افزود: سازمان‌های حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تعزیرات حکومتی باید در این زمینه ورود کرده و پیگیری‌های لازم را به عمل آورند که چرا این فروشگاه‌ها تخفیف‌هایی را به این اندازه از تولیدکننده دریافت می‌کنند.

رییس تعاونی تولیدکنندگان موادغذایی ادامه‌داد: در این شرایط، تولیدکننده فقط در بازار مصرف حضور دارد اما این حضور صرفه اقتصادی برای وی ندارد.

بنابراین گزارش چندی پیش وزیر صنعت به سازمان حمایت دستور پیگیری تخفیف‌های ۵۰ درصدی را داده بود و خواسته بود جلوی این اقدام گرفته شود.

پیرو این دستور نیز سازمان حمایت اعلام کرد که کارگروهی با مسؤولیت قائم مقام وزیر در امور تجارت تشکیل شد تا با همکاری سایر بخش‌ها، موضوع واقعی شدن قیمت‌های درج شده مصرف‌کننده بر روی کالاهای هدف را ساماندهی و مدیریت کنند تا جلوی تخفیف‌های غیرمتعارف ۵۰ درصدی گرفته شود.

 

بنابراین گزارش ارایه تخفیف‌های به اصطلاح ۵۰ درصدی در کالاهای تولیدی صنایع، سود عمده خرید و فروش یک کالا را نصیب واسطه‌ها می‌کنند و قیمت تمام شده کالا برای مردم را افزایش می‌دهد.