رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی با بیان اینکه کره جنوبی کشوری صاحب نام در صنعت کشتیسازی است، گفت: دولت و بخش خصوصی باید زیرساختهای کشتیسازی در داخل را تقویت کنند. ابوذر ندیمی با اشاره به گسترش همکاری ایران و کره جنوبی در بخش کشتیسازی گفت: ما باید از هر کشوری که […]
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی با بیان اینکه کره جنوبی کشوری صاحب نام در صنعت کشتیسازی است، گفت: دولت و بخش خصوصی باید زیرساختهای کشتیسازی در داخل را تقویت کنند.
ابوذر ندیمی با اشاره به گسترش همکاری ایران و کره جنوبی در بخش کشتیسازی گفت: ما باید از هر کشوری که تکنولوژی و فنآوریهای برتر و نوین دارد، دانش تولید آن را کسب کرده و به تولید بومی این تکنولوژیها در داخل دست پیدا کنیم، کشور کره جنوبی در صنعت کشتیسازی جزو کشورهای صاحب نام است که باید از تجربیات این کشور بیشتر استفاده کرد.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه استراتژی اصلی اقتصاد کشور، اقتصاد مقاومتی است، افزود: البته این نباید کشور را از ابتکارات نخبگان دانشگاهی و مراکز پژوهشی بینیاز کند و سبب غفلت از علم جوانان و نیروها و پتانسیلهای داخلی شود.
سهم بالای صنایع دریایی در اشتغالزایی
ندیمی ادامه داد: انتقال فنآوریهای کشتیسازی کرهایها باید به همراه سرمایهگذاری و کار مشترک باشد.
وی با اشاره به اشتغال زایی بالای صنایع دریایی و شرکتهای فعال در این حوزه، اظهار داشت: استفاده از تجهیزات و تولیدات داخلی در صنعت کشتیسازی، سهم بهسزایی در افزایش اشتغال و افزایش سهم صنایع دریایی در اقتصاد دارد و باعث رونق شرکتهای فعال در این حوزه میشود.
ایران در آیندهای نه چندان دور به یک برند کشتیسازی تبدیل شود
وی با بیان اینکه بسیاری از سرمایهگذاران در زمان تحریم قطعات را با چند برابر قیمت واقعی خریداری میکردند، اظهار داشت: دستاوردهای علمی و فنی که در طول سالهای سال توسط محققان کشور در عرصه کشتیسازی حاصل شده باید مورد بهرهبرداری قرار گیرد و با اتصال به یک کشور صاحب برند همانند کره جنوبی در این زمینه از تجربیات و تکنولوژی آنها استفاده کرد تا به افتخاری برای کشور تبدیل شود.
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی با تأکید بر اینکه دولت و بخش خصوصی باید زیرساختهای کشتیسازی در داخل را تقویت کنند، تصریح کرد: با توجه به ظرفیتهای دریایی کشور، جمهوری اسلامی باید در آیندهای نه چندان دور به یک برند کشتیسازی تبدیل شود و انواع شناورها و کشتیهای غولپیکر در کشور ساخته شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.