در جریان بررسی لایحه بودجه در سازمان مدیریت و برنامهریزی صورت گرفت ظلم به بازیسازان داخلی؛ دریافت عوارض از بازیهای خارجی منتفی شد! وقتی کپیرایت حتی در حد «نخود» هم ارزش ندارد! حسنکریمیقدوسی از جانب بسیاری از بازیسازان کشور، اعتراض خود را نسبت به روند غیرعادلانه دریافت نکردن عوارض از بازیهای خارجی اعلام کرد. به […]
در جریان بررسی لایحه بودجه در سازمان مدیریت و برنامهریزی صورت گرفت
ظلم به بازیسازان داخلی؛ دریافت عوارض از بازیهای خارجی منتفی شد!
وقتی کپیرایت حتی در حد «نخود» هم ارزش ندارد!
حسنکریمیقدوسی از جانب بسیاری از بازیسازان کشور، اعتراض خود را نسبت به روند غیرعادلانه دریافت نکردن عوارض از بازیهای خارجی اعلام کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسنکریمیقدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با بیان اینکه برای جریانی که در برابر دریافت عوارض از بازیهای خارجی مقاومت میکنند، ابراز تأسف میکنم، گفت: در حالیکه ما فکر میکردیم بحث دریافت عوارض از بازیهای خارجی به سرانجام رسیده است، اما در یکی از جلسات بررسی لایحه بودجه در سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور بدون آنکه نماینده بنیاد ملی بازیهای رایانهای یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشته باشد، این طرح رد شده است.
وی افزود: دلیل رد این طرح نامشخص بودن نحوه دریافت عوارض عنوان شده، این در حالی است که بنیاد طرح مفصلی برای این کار تدوین و ارایه کرده و نحوه دریافت عوارض هم در این طرح مشخص است.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با بیان اینکه دریافت عوارض از بازیهای رایانهای ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان پول به صنعت بازیسازی کشور تزریق میکند، گفت: موضوع اصلی در بحث دریافت عوارض این است که نباید بازی خارجی با شرایطی کاملاً یکسان با بازی ایرانی در کشور عرضه شود.
وی افزود: ما حتی از واردات نخود به کشور عوارض میگیریم اما چطور از یک محصول دیجیتالی نمیخواهیم عوارض بگیریم و به بازیسازان ایرانی ظلم میکنیم. اکنون سود واردات بازی رایانهای از ساخت بازی داخلی بیشتر است و این موضوع بسیار خطرناکی است.
کریمیقدوسی گفت: به نمایندگی از اکثر بازیسازان کشور که پیگیر دریافت عوارض از بازیهای خارجی هستند، اعتراض خود را به عملیاتی نشدن موضوع اخذ عوارض اعلام میکنم. بازیهای ایرانی با وجود تحریمها و مشکلات بانکی، به سختی در بازارهای خارجی عرضه میشوند اما بازیهای خارجی به راحتی وارد ایران شده و درآمد کسب میکنند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: با همراهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان پیگیر موضوع گنجاندن دریافت عوارض از بازیهای خارجی در تبصره بودجه سال ۱۳۹۷ هستیم و اگر این اتفاق نیفتد باید مجدداً به سراغ مجلسشورایاسلامی برویم.
وی با تأکید بر اینکه باید تفاوتی میان عرضه بازیهای ایرانی و خارجی در کشور باشد، گفت: اگر اجازه اخذ عوارض از بازیهای خارجی را نمیدهند، حداقل بازیسازان ایرانی را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کنند. البته اخذ عوارض از بازیهای خارجی مؤثرتر است و مبلغ جمع شده نیز میتواند صرف توسعه بازیسازی در کشور شود.
کریمیقدوسی در بخش دیگری از صحبتهای خود که در نشست خبری هفتمین جشنواره بازیهای رایانهای تهران مطرح شد، با بیان اینکه از مارکتهای دیجیتال عرضه بازیهای کامپیوتری خواستهایم با وجود نبود منع قانونی، کپیرایت را رعایت کنند، افزود: از دو هفته گذشته روی مارکتهای دیجیتالی آریو و هیولا، دیگر بازیهای کپی و کرک عرضه نمیشود.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با پذیرش اینکه شرط عدم عرضه بازیهای کپی برای دو سایت هیولا و آریو در رقابت با سایر سایتها ناعادلانه است،گفت: متأسفانه در کشور قانونی برای مقابله با عرضه بازی کپی وجود ندارد و اگر بازی عرضه شده محتوای مجرمانه نداشته باشد، نمیتوان مانع کار سایت عرضهکننده آن شد و این موضوع اکوسیستم صنعت بازیهای رایانهای را به هم میریزد. از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات میخواهیم فکری به حال این حوزه کند و برای برخورد با عرضه بازی به این شکل مقرراتی تعیین کند.
وی در پایان گفت: امسال در رویداد TGC، محصولات خاورمیانه نیز پذیرفته شده و تلاش میکنیم جایزه این رویداد را بینالمللی کنیم چرا که این رویداد از نظر فرایند داوری، کلاس برگزاری و مبلغ جایزه از همه رویدادهای مشابهی که در منطقه برگزار میشود یک سر و گردن بالاتر است و ما باید برای پیشروی این عرصه در منطقه خاورمیانه شاخص باشیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.