عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قدرت لابیهای اقتصادی بیشتر از حمایتکنندگان تولید داخلی است، گفت: شورای رقابت باید به عنوان سیاستگذار و ناظر عمل کند نه قیمتگذار و قیمت را بازار و تقاضای مردم مشخص کند. به گزارش خانه ملت، سیدمحمد بیاتیان با بیان اینکه قیمت خودرو را […]
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قدرت لابیهای اقتصادی بیشتر از حمایتکنندگان تولید داخلی است، گفت: شورای رقابت باید به عنوان سیاستگذار و ناظر عمل کند نه قیمتگذار و قیمت را بازار و تقاضای مردم مشخص کند.
به گزارش خانه ملت، سیدمحمد بیاتیان با بیان اینکه قیمت خودرو را باید عرضه و تقاضا تعیین کند، گفت: شورای رقابت و مقامات مسؤول خودروسازی بهطور دستوری این قیمتها را به خورد مردم میدهند و متأسفانه مصرفکننده و تولیدکننده هیچ نقشی در تعیین قیمتها نداشته که در واقع این کار توهین به مصرف کننده و تولیدکننده است.
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه باید بازار خودرو رقابتی شود، گفت: ما خودروساز نیستیم بلکه فقط محصولات از رده خارج کشورهای دیگر را کپی کاری کرده و تحت عنوان محصول داخلی به مردم میفروشیم.
قیمت گذاری باید از حالت دستوری خارج شود
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مردم در شرایط فعلی از کیفیت خودروهای تولیدی رضایت کامل ندارند، گفت: در شرایط فعلی سود بازار خودرو فقط به جیب دلالان و واسطه گران میرود؛ در همین راستا باید بازار قیمت خودرو را تعیین کند؛ البته یکی از مشکلات بازار خودرو رقابتی نبودن آن است.
بیاتیان با تأکید بر اینکه تنوع خودروهای با کیفیت باید در داخل کشور به اندازهای باشد که براساس تقاضا قیمت خودروهای داخلی تعیین شود، ادامه داد: قیمت گذاری باید از حالت دستوری خارج شود و شورای رقابت به عنوان سیاستگذار و ناظر عمل کند نه قیمتگذار و قیمت را بازار و تقاضای مردم مشخص کند.
قدرت لابیهای اقتصادی بیشتر از حمایتکنندگان تولید داخلی
وی با بیان اینکه قدرت لابیهای اقتصادی بیشتر از حمایتکنندگان تولید داخلی است، یادآور شد: تا زمانی که تنوع در بازار خودرو داخل وجود ندارد، افزایش قیمت به ضرر مشتری و خریدار است، البته دخالتها و انتصاباتی خارج از مجموعه خودروسازی سبب شده تاکنون به کیفیت لازم خودرو دست پیدا نکنیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر ارتقای کیفیت خودروهای داخلی تصریح کرد: متأسفانه با غفلت خودروسازان داخلی در افزایش کیفیت محصولات خود، بازار از خودروهای خارجی بیکیفیت پر شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.