موتورسیکلتهای کاربراتوری منبع ۱۹ درصد آلودگی شهر تهران سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیطزیست با بیان اینکه در حال حاضر حدود دو میلیون موتورسیکلت در حال تردد در تهران است، گفت: به رغم آنکه بیش از ۱۹ درصد آلودگی شهر تهران از منبع موتورسیکلتهای کاربراتوری در حال تردد است، به دلیل […]
موتورسیکلتهای کاربراتوری منبع ۱۹ درصد آلودگی شهر تهران
سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیطزیست با بیان اینکه در حال حاضر حدود دو میلیون موتورسیکلت در حال تردد در تهران است، گفت: به رغم آنکه بیش از ۱۹ درصد آلودگی شهر تهران از منبع موتورسیکلتهای کاربراتوری در حال تردد است، به دلیل نبود زیرساختها، تغییر فرهنگ به سمت استفاده از موتورهای برقی کاری دشوار است.
به گزارش ایرنا، مسعود زندی در این زمینه گفت : آلودگی هوا یکی از مهمترین چالشهای محیطزیستی ایران است، به ارائه آماری از تعداد روزهای سالم و ناسالم هوا در کلانشهرهای کشور، همچنین تشریح مهمترین چالشهای این ۸ کلانشهر برای برخورداری از هوای پاک پرداخت.
زندی با تشریح اقدامات صورت گرفته برای مقابله با آلودگی هوا و دستاوردهای حاصل از این اقدامات اظهار کرد: بهطور نمونه در اهواز به عنوان یکی از کلانشهرهای مواجه با چالش آلودگی هوا، دو عامل توفانهای گرد و غبار و توسعه فعالیتهای نفتی و گازی به ویژه پس از رفع تحریمها از جمله دلایل مؤثر در کاهش تعداد روزهای سالم است.
وی اشارهای هم به وضعیت شهر مشهد داشت و تردد بالای خودروها به دلیل جایگاه گردشگری این شهر را از جمله عوامل مؤثر بر کاهش تعداد روزهای سالم در مشهد دانست.
سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیطزیست در خصوص وضعیت کیفی هوا در تهران با بیان اینکه مهمترین منبع آلودگی هوا در تهران منابع متحرک هستند، گفت: اگرچه بهطور میانگین تهران در هشت ماه نخست هر سال، ۳۰ روز آلوده را تجربه میکند اما ۴ ماه انتهایی سال منجر به افزایش تعداد روزهای آلوده به بیش از ۱۰۰ روز میشود.
سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیطزیست ادامه داد: با توجه به حجم بالای آلایندگی موتورسیکلتها از دیگر مصوبات مهم هیأت دولت برای مقابله با آلودگی هوا، عدم شمارهگذاری موتورسیکلتهای کاربراتوری از سال گذشته و جایگزینی آنها با موتورسیکلتهای انژکتوری، همچنین تلاش برای توسعه استفاده از موتورسیکلتهای برقی بود.
این مقام مسؤول با یادآوری این موضوع که در حال حاضر حدود دو میلیون موتورسکیلت در حال تردد در تهران است، گفت: به رغم آنکه بالغ بر ۱۹ درصد آلودگی شهر تهران از منبع موتورسیکلتهای کاربراتوری در حال تردد است، به دلیل نبود زیرساختها، تغییر فرهنگ به سمت استفاده از موتورهای برقی کاری دشوار است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.