مدیرعامل شرک فرودگاهها و ناوبری هوایی مناقصه افزایش خدمات هوایی به مسافران، در حال برگزاری است ایجاد ۱۵ هزار کیلومتر راه هوایی بینالمللی در ایران مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان این که طبق آییننامه وزارت دادگستری به زودی مجوز برداشت از حساب ایرلاینهای بدهکار صادر میشود، گفت: هر چند هنوز نقاط […]
مدیرعامل شرک فرودگاهها و ناوبری هوایی
مناقصه افزایش خدمات هوایی به مسافران، در حال برگزاری است
ایجاد ۱۵ هزار کیلومتر راه هوایی بینالمللی در ایران
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان این که طبق آییننامه وزارت دادگستری به زودی مجوز برداشت از حساب ایرلاینهای بدهکار صادر میشود، گفت: هر چند هنوز نقاط ممنوعه پروازی در آسمان کشور کاهش پیدا نکرده اما با مجوز نهادهای امنیتی نقاط ممنوعه بالای ۲۸هزار پا نادیده گرفته میشود.
به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرک فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری در حاشیه بازدید از فرودگاه اصفهان با اشاره به انجام پروازهای فوقالعاده به استان کرمانشاه برای امدادرسانی پس از وقوع زلزله اظهار داشت: در همان ساعات اولیه پس از وقوع زلزله ستادهای بحران در فرودگاه مهرآباد و کرمانشاه تشکیل شد.
وی با بیان اینکه تاکنون پس از وقوع زلزله، ۸۸۲ سورتی پرواز به فرودگاه کرمانشاه انجام شده است، ادامه داد: از روز وقوع این حادثه تا به امروز ۱۲۷۰ تن محموله از طریق حمل و نقل هوایی به استان کرمانشاه جابهجا شده است که این تعداد پرواز نزدیک به ۶٫۵ برابر ظرفیت پذیرش فرودگاه کرمانشاه بوده است.
رحمتا…مهآبادی با بیان اینکه با اشاره به رشد عملکرد حمل و نقل هوایی در کشورمان اظهار داشت: میزان رشد عملکرد در فرودگاههای کشورمان بسیار قابل توجه بوده است و رتبه ۸ فرودگاه ایران در نشست و برخاست هواپیما در بین ۲۹۲ فرودگاه در ۵۵ کشور خاورمیانه و آفریقا قرار گرفته است.
وی ادامه داد: پیشبینیها حاکی از این است که وضعیت عملکرد فرودگاههای کشورمان در سال ۲۰۱۷ رو به رشد خواهد بود.
مهآبادی تأکید کرد: ایران از نظر پذیرش هواپیما، نشست و برخاست، بار و مسافر بعد از کشورهای امارات، عربستان و آفریقایجنوبی مقام چهارم را در بین ۵۵ کشور خاورمیانه و آفریقا داشته است.
وی ادامه داد: ۷ فرودگاه ایران در میان ۲۹۲ فوردگاه این منطقه از نظر رشد اعزام و پذیرش مسافر جزو ۱۴ فرودگاه برتر قرار گرفتهاند که رتبههای اول تا ششم و رتبه نهم به فرودگاههای ایران اختصاص پیدا کرده است. همچنین در بخش نشست و برخاست هواپیما هم هشت فرودگاه کشورمان جزو ۱۵ فرودگاه برتر منطقه هستند.
رشد ۱۳ درصدی نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه مهرآباد
مدیرعامل شرک فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به رشد نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاههای کشور اظهار داشت: فرودگاه مهرآباد در حوزه نشست و برخاست هواپیما در مهرماه امسال نسبت به مهرماه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.
وی گفت: فرودگاههای کرمان، گرگان هم همچنین در بخش نشست و برخاست هواپیما به ترتیب رشد ۲۶ درصدی و صد در صدی در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشتهاند.
این مقام مسؤول ادامه داد: همچنین فرودگاه تبریز در بخش اعزام و پذیرش مسافر رشد ۹ درصدی، فرودگاه اهواز رشد ۱۱درصدی، فرودگاه امام رشد ۱۵درصدی، فرودگاه لامرد رشد صد درصدی، فرودگاه سنندج رشد ۹۶ درصدی و فرودگاه رشت ۱۷درصدی را نسبت به مهرماه سال گذشته تجربه کردند.
۵ برنامه و محور شرکت فرودگاهها برای ارتقای کیفیت خدمات
مدیرعامل شرک فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه برای ارتقای کیفیت خدمات در فرودگاههای کشور ۵ برنامه و محور اصلی را در دستور کار خود قراردادهایم، گفت: تمرکز و توسعه در بخش ایمنی، اولویت دادن به توسعه ارزش آفرین و مولد، رفع گلوگاههای خدمات رسانی و توجه به توسعه عدالت جغرافیایی و ایجاد دسترسی به مناطق محروم از برنامههای شرکت فرودگاهها برای ارتقای کیفیت خدمات است.
وی افزود: برنامه پنجم یک سیاست کلان و تغییر نگاه در ساختار شرکت فرودگاهها است که به زودی اطلاعرسانی خواهد شد.
مهآبادی ادامه داد: در راستای اجرای این ۵ محور ساخت فروگاههای جدید از جمله فرودگاه سقز و فرودگاه گناباد با بودجه شرکت فرودگاهها در دستور کار قراردادهایم و این اقدامات در حال اجرا هستند.
مدیرعامل شرک فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران تأکید کرد: همچنین توسعه فرودگاههای نقاط مرزی از دیگر برنامههای ما است بهطوری که در فرودگاه کرمانشاه بیش از ۸۰ میلیارد تومان پروژه به اجرا رسیده است و درصدد این هستیم که باندهای این فرودگاه که از بدترین باندهای فرودگاهی کشور هستند را اصلاح کنیم.
وی ادامه داد: در راستای افزایش خدمات رسانی به مسافران در سال ۹۷، ۸۰۰ میلیارد تومان مناقصه برای اجرای پروژهها در دست اجرا داریم.
مهآبادی همچنین در باره توسعه فرودگاه اصفهان گفت: ۱۲۰۰ میلیارد ریال سرمایهگذاری در فرودگاه اصفهان در حال انجام است و یکی از اقدامات مؤثر در این فرودگاه توسعه عرصه فرودگاه و تملک اراضی برای اجرای طرحهای توسعهای است.
تعرفههای فرودگاهی پس از ۳ سال افزایش نیافته است
مدیرعامل شرک فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه باید برای توسعه فرودگاههای کشور تصمیم جدی گرفته شود گفت: باید تصمیم بگیریم که صنعت فرودگاه هی از منابع عمومی ارتزاق شود یا اینکه اصول اقتصادی و تجاری را در این صنعت پیادهسازی کنیم.
وی با اشاره به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در کشورمان اظهار داشت: یکی از عوامل توسعه حمل و نقل هوایی در آمریکای شمالی آزادسازی نرخ بلیت هواپیما بوده است که در ایران هم در دولت یازدهم این قانون به اجرا رسید.
مهآبادی افزود: قطعاً دولت نمیتواند فرودگاهها را به صورت عامالمنعفه اداره کند و باید فرودگاههای کشور خودگردان شوند و خدمات را به بهای قیمتهای جایگزین بفروشیم.
وی افزود: از آنجایی که این خدمات انحصاری هستند، آزادسازی قیمت معنایی ندارد و باید به دنبال واقعی کردن تعرفهها و قیمتها باشیم.
وی ادامه داد: بدین معنا که اگر قرار باشد خدمات مجانی ارایه دهیم دولت بهای آن را بپردازد و گرنه نمیتوانیم کیفیت خدمات به مردم را افزایش دهیم.
مهابادی با اشاره به ثابت ماندن تعرفههای فرودگاهی در طول چند سال گذشته گفت: ۳ سال است که تعرفه فرودگاهی افزایش قیمت نداشته است این در حالی که برای توسعه خدمات و افزایش کیفیت آن باید به سمت واقعی شدن تعرفههای فرودگاهی حرکت کنیم.
مجوز برداشت از حساب ایرلاینهای بدهکار به زودی صادر میشود
مهآبادی در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون دولت برداشتی از حساب شرکت فرودگاهها داشته است، گفت: تاکنون برداشت غیرقانونی نداشتیم و خوشبختانه در این موارد دولت قانونمند عمل میکند.
وی همچنین با اشاره به پرداخت هزینههای امنیتی و نظامی در فرودگاههای کشور اظهار داشت: هر چند که هزینههای امنیتی و نظامی در فرودگاههای کشور رقم بالایی است اما معتقد هستیم که باید به سایر نهادها کمک کنیم اما انتظار حمایت دولت از شرکت فرودگاهها را داریم.
وی درباره میزان بدهی ایرلاینها به شرکت فرودگاهها گفت: معتقد هستیم که شرکت فرودگاهها باید از ایرلاینها حمایت کند و اخیراً تمامی بدهیهای یک ایرلاین را تهاتر کردیم اما متأسفانه این ایرلاین کماکان بدحسابی میکند.
مدیرعامل شرک فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: قرار بر این است که به زودی ایرلاینهایی که انضباط مالی را رعایت نمیکنند به مردم معرفی شوند تا مردم از آنها حمایت نکنند.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه میزان طلب شرکت فرودگاهها از ایرلاینها بهطور قابلتوجهی کاهش پیدا کرده است، گفت: با توجه به مجوز وزارت دادگستری و همکاریهای وزارت راه و شهرسازی آییننامهای تهیه شده مبنی بر اینکه بتوانیم طلب شرکت فرودگاهها را از حساب ایرلاینهای بدهکار برداشت کنیم.
ایجاد ۱۵هزار کیلومتر راه هوایی بینالمللی در ایران
وی با اشاره به اجرای طرح فراملی مدیریت آسمان ایرانشهر در ۴ فاز صفر تا ۳ اظهار داشت: فاز صفر و اول این طرح به اتمام رسیده است و فاز دوم و سوم در حال انجام است.
مهآبادی با بیان اینکه برای اجرای این طرح چندین گروه نیروی انسانی برای شرکت در دورههای تخصصی آموزشی به خارج از کشور اعزام شدهاند، گفت: تاکنون با اجرای این طرح ۱۵هزار کیلومتر راه هوایی بینالمللی ایجاد کردیم.
نقاط ممنوعه کاهش پیدا نکرد
مدیرعامل شرک فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در پاسخ به سؤال ایلنا مبنی بر اینکه چقدر از نقاط ممنوعه پروازی در آسمان کشور کاهش پیدا کرده است، گفت: اجرای طرح کاهش نقاط ممنوعه براساس ماده ۱۶۱ برنامه پنجم شروع شد و در اجرای این برنامه نهادهایی به شرکت فرودگاهها کمک کردند. معمولاً اطلاعات در این باره افشا نمیشود.
وی ادامه داد: هنوز از نقاط ممنوعه پروازی آسمان کشور کم نشده است، اما نهادهای امنیتی اجازه دادهاند که در ارتفاعات بالای ۲۸هزار پا نقاط ممنوعه نادیده گرفته شود.
مهآبادی همچنین درباره زیانده بودن فرودگاههای کشور اظهار داشت: تمام فرودگاههای کشور اقتصادی هستند اما تنها فرودگاه سودآور در کشور فرودگاه امام خمینی محسوب میشود.
وی ادامه داد: درآمد برخی از فرودگاههای کوچک کشور در برابر هزینههای آنها صفر است اما نبود این فرودگاهها هم مشکلاتی را در خدماترسانی به مردم ایجاد میکند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.