رواج خصولتی‌سازی در کشور!

۴ نماینده مجلس مطرح کردند رواج خصولتی‌سازی در کشور! ۹۴ درصد از ۲۰۰هزار میلیارد تومان واگذاری‌ها به خصولتی‌‌ها بوده است  ۴ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درمورد اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در کشور ضمن انتقاد از نظارت ضعیف مجلس تأکید کردند: واگذاری‌ها به بخش خصوصی به درستی اجرایی نشده است و ما شاهد […]

۴ نماینده مجلس مطرح کردند

رواج خصولتی‌سازی در کشور!

۹۴ درصد از ۲۰۰هزار میلیارد تومان واگذاری‌ها به خصولتی‌‌ها بوده است

 ۴ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درمورد اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در کشور ضمن انتقاد از نظارت ضعیف مجلس تأکید کردند: واگذاری‌ها به بخش خصوصی به درستی اجرایی نشده است و ما شاهد خصولتی شدن واگذاری‌ها هستیم.

به گزارش ایرنا، در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس پس از قرائت گزارش نظارتی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ۴ نماینده به قید قرعه کشی درمورد این گزارش و نحوه اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در کشور نظرات خود را بیان کردند.

شهبازحسن‌پور، نماینده مردم سیرجان در مجلس درباره این گزارش گفت: قبل از این که بخواهیم دولت را در موضوع نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مقصر بدانیم باید خود را مقصر بدانیم. مجلس باید پاسخگو باشد که چرا نظارتش ضعیف شده است.

وی افزود: چرا باید این همه قانون تصویب کنیم ولی نظارت بر آن نداشته باشیم. آیا کاهش تصدی‌گری‌های دولت تاکنون صورت گرفته و آیا مجلس به آن نظارت داشته است.

نماینده مردم سیرجان در مجلس خاطرنشان کرد: ما در توانمندسازی بخش خصوصی موفق نبودیم و به جای آن خصولتی‌سازی شده است.

حسن پور یادآور شد لابی‌گری‌هایی در پشت پرده‌های انتخاب هیأت مدیره‌های شرکت‌های مختلف غوغا می‌کند و افرادی انتخاب می‌شوند که به این و آن وابسته هستند.

علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری نیز گفت: در گزارش مذکور صرفاً به واگذاری‌ها توجه شده ولی به پیامدهای واگذاری توجه نشده است.

وی افزود: واگذاری موجب دخالت نکردن دولت در اقتصاد، رقابت‌پذیری، پرهیز از انحصار و توانمندسازی بخش خصوصی می‌شود ولی آیا ما در کشورمان این موضوعات اتفاق افتاده است.

وی تأکید کرد ما در خصوص‌سازی به هیچ وجه موفق نبوده‌ایم.

همچنین حجت‌الاسلام احمدسالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس درباره این گزارش اظهار کرد دولت به رغم تلاش‌های فراوان در اجرای قوانین تخلفاتی دارد.

وی افزود: در این گزارش به برخی تخلفات دولت از جمله عدم واگذاری‌ها به بخش خصوصی و خصولتی بودن اشاره شده است که این مشکل باید حل شود

همچنین حسینعلی‌حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس درباره این گزارش گفت: حدود ۲۰۰هزار میلیارد تومان از اموال دولت واگذار شده اما تنها ۶ درصد به بخش خصوصی واگذار شده است و ۹۴ درصد مابقی واگذاری‌ها به بخش خصولتی بوده است.

 

وی تأکید کرد قوانین در واگذاری‌ها رعایت نمی‌شود، برای مثال قانون ایثارگران که به‌کارگیری ایثارگران در دستگاه‌ها اشاره دارد، رعایت نشده است.