تعیین مشاور برای برنده شدن شرکت‌های ایرانی در مناقصات نفتی

تعیین مشاور برای برنده شدن شرکت‌های ایرانی در مناقصات نفتی وزیر نفت شرط برنده شدن شرکت‌های ایرانی در مناقصاتی که در قالب قراردادهای جدید نفتی برگزار می‌شود را رقابت دانست و از برنده شدن پیشنهاد یک شرکت با قیمتی ایده‌آل خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، بیژن‌زنگنه با تأکید بر این‌که تاکنون عمده اقدام‌هایی که در […]

تعیین مشاور برای برنده شدن شرکت‌های ایرانی در مناقصات نفتی

وزیر نفت شرط برنده شدن شرکت‌های ایرانی در مناقصاتی که در قالب قراردادهای جدید نفتی برگزار می‌شود را رقابت دانست و از برنده شدن پیشنهاد یک شرکت با قیمتی ایده‌آل خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، بیژن‌زنگنه با تأکید بر این‌که تاکنون عمده اقدام‌هایی که در مراحل اجرایی فاز ۱۱ پارس‌جنوبی صورت گرفته با شرکت‌های ایرانی بوده است، بیان‌کرد: ۷۰ درصد سهمی که برای شرکت‌های ایرانی در نظر گرفته شده است، عملیاتی است، اما شرکت‌های ایرانی باید رقابت کنند و این‌گونه نیست که بدون رقابت بتوانند در مناقصه‌ها برنده شوند.

زنگنه گفت: برای نخستین بار شرکتی غیر از شرکت‌های رایج با قیمت مناسب در مناقصه‌ مربوط به جَکِت برنده شد.

وی با بیان این‌که شرکت‌های ایرانی‌‌ باید توانمندی‌های خود را بالا برده و بتوانند با یکدیگر رقابت کنند، تصریح‌کرد: جهت ارتقای توانمندی شرکت‌های ایرانی برای برد در مناقصه یک مشاور تعیین کرده‌ایم.

همچنین زنگنه درباره آخرین وضع صادرات نفت به هند و برخی ادعا‌ها مبنی بر کاهش واردات نفت از سوی هندی‌‌ها به علت واگذار نشدن توسعه میدان «فرزادB» به آنها، هم اظهارکرد: هندی‌‌ها در حال خرید نفت از ایران هستند و مورد خاصی در این باره وجود ندارد.

 

ترامپ در ۲۷ آبان‌ماه امسال، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی در جهان از کشورهایی غیر از ایران به اندازه کافی وجود دارد، بنابراین می‌توان حجم خریداری نفت و مشتقات آن از ایران را به میزان قابل توجهی کاهش داد.