پرداخت وام بلاعوض به ۱۱۹۸ زلزله زده

پرداخت وام بلاعوض به ۱۱۹۸ زلزله زده وزیر رفاه گفت: ۷۸ بنگاه بزرگ و تعداد زیادی بنگاه دوتا۳نفره بر اثر زلزله کرمانشاه آسیب دیده و ۱۰هزار شغل در معرض تهدید قرار گرفته است. علی ربیعی در گفت‌وگو با فارس گفت: اگر بلایا را بررسی کنیم، مدیریت پیش، حین و پس از بحران را داریم که […]

پرداخت وام بلاعوض به ۱۱۹۸ زلزله زده

وزیر رفاه گفت: ۷۸ بنگاه بزرگ و تعداد زیادی بنگاه دوتا۳نفره بر اثر زلزله کرمانشاه آسیب دیده و ۱۰هزار شغل در معرض تهدید قرار گرفته است.

علی ربیعی در گفت‌وگو با فارس گفت: اگر بلایا را بررسی کنیم، مدیریت پیش، حین و پس از بحران را داریم که حیطه کار ما بیش‌تر به پس از بحران برمی‌گردد.

وی ادامه داد: ایران جزو ۱۰ کشور دنیاست که بیش‌ترین بلایا را دارد و در آخرین مطالعه مشخص شده پس از زلزله بم، از ۴۰ حادثه طبیعی در جهان، ۳۱ مورد در ایران ثبت شده است.

ربیعی گفت: در جلسه اخیر هیأت دولت مشکلات زلزله زدگان و بنگاه‌هایی که آسیب دیدن مطرح و قرار شده در کمیسیون اقتصادی دولت از بخشودگی مالیاتی تا سازوکار بیمه بیکاری و انواع حمایت‌ها ایجاد شود.

وزیر رفاه افزود: در سرپل‌ذهاب نیز کارگروه اشتغال استان تشکیل شد که قرار است اگر استانداری زمین در اختیار ما قرار بدهد این آمادگی را داریم برای ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی در شهرستان سرپل‌ذهاب و جوانرود اقدام کنیم.

وی درمورد دیگر مصوبات کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گفت: مسکن ۱۱۹۸ مددجو بهزیستی در زلزله اخیر تخریب شده که برای ساخت مسکن دائم این تعداد ۱۰میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت خواهیم کرد.

 

وی درمورد میزان خسارت وارد شده بر اثر زلزله گفت: ۷۸ بنگاه بزرگ و تعداد زیادی بنگاه دوتا ۳نفره آسیب دیده‌اند و ۱۰هزار شغل در معرض تهدید قرار گرفته‌اند.