خودروسازان باید محصولاتی را تولید کنند که قابلیت ارتقاء به استانداردهای ۸۳ گانه را داشته باشند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خودروسازان باید محصولاتی را تولید کنند که قابلیت ارتقاء به استانداردهای ۸۳ گانه را داشته باشند عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌گوید: هر گونه اقدام در جهت دستیابی به الزامات مورد نظر در حوزه تولید و استاندارد‌‌‌ها در صنعت خودرو نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش […]

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی

خودروسازان باید محصولاتی را تولید کنند که قابلیت ارتقاء به استانداردهای ۸۳ گانه را داشته باشند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌گوید: هر گونه اقدام در جهت دستیابی به الزامات مورد نظر در حوزه تولید و استاندارد‌‌‌ها در صنعت خودرو نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش خودروسازان و نظارت جدی دولت و سایر دستگاهای نظارتی است.

عبدا…رضیان در گفت‌و‌گو با خبر خودرو اظهار داشت: در شرایطی کنونی بازار تولید، خودروسازان باید محصولاتی را تولید کنند که قابلیت ارتقاء به استانداردهای ۸۳ گانه را داشته باشند.

وی تصریح کرد: با موقعیتی که امروز خودروسازی کشور در آن قرار دارد، می‌توان با تمهیدات و برنامه‌ریزی درست شرکت‌ها و نظارت دقیق تر دستگاه‌ها، محصولاتی با استاندارد بالاتر را تولید و به بازار داخل عرضه کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته همزمان با ارتقای سطح تولیدات داخلی باید شرکت‌ها باید در مسیر بهره‌وری گام برداشته تا در این راستا هزینه تولید کاهش یابد و محصولات با قیمت ارزان‌تری را بازار مصرف ارایه کنند.

وی با اشاره به زمانبر بودن بهبود جریان تولید در صنعت خودرو کشور تأکید کرد: متأسفانه همچنان خودروسازان با مسایل بسیاری در مسیر تولید و کاهش هزینه‌ها روبه‌رو هستند از این رو حرکت در مسیر بهبود و ارتقا تا رفع این موانع و مسایل مستلزم فرصت بیش‌تری است.

نماینده قائمشهر در مجلس دهم با توجه به شروط دولت برای ارتقای استانداردهای تولید خودروسازان داخلی اظهار داشت: هر چند ارتقای استاندارد‌‌‌ها از الزامات امروز تولید خودروسازان است اما مسلماً اجرای این تصمیمات در هزینه تولید و قیمت تمام شده تولیدات مؤثر است که باید برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان راهکاری در این راستا اتخاذ شود.

رضیان افزود: هرچند ارتقای استاندارد‌‌‌ها به سطح استانداردهای بین‌المللی در شرایط فعلی فراهم نیست، البته باید منطقی بود و در کنار خودروسازان برتر دنیا، تلاش کرد تا با حفظ تولید و تعریف استاندارد‌‌‌ها در داخل، مراقبت بود تا به اشتغال بزرگ ۸۵۰هزار نفری مشغول در این صنعت ضربه وارد نشود.

 

وی با تأکید بر خروج دولت از صنعت خودرو گفت: برای حرکت در مسیر اجرای الزامات، باید زیرساخت‌های لازم در تولید فراهم و موانع در این جریان برطرف شود تا بتوان به استانداردهای ایمنی و کیفی مناسبی دست یافت که بی‌شک این مسأله با خروج دولت از این صنعت ممکن خواهد شد.