قابلیتهای فناوری خودروهای خودران اپل اپل جزییالت فناوری «لیدار» را منتشر کرد که نشان میدهد این خودرو خودران چگونه دوچرخهسواران و افراد پیاده را با استفاده از حسگرهای کمتر زیر نظر میگیرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از انگجت، اپل که با پژوهش خود درمورد خودرو خودران همه را شگفتزده کرده، پژوهشی شبیه به اولین […]
قابلیتهای فناوری خودروهای خودران اپل
اپل جزییالت فناوری «لیدار» را منتشر کرد که نشان میدهد این خودرو خودران چگونه دوچرخهسواران و افراد پیاده را با استفاده از حسگرهای کمتر زیر نظر میگیرد.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از انگجت، اپل که با پژوهش خود درمورد خودرو خودران همه را شگفتزده کرده، پژوهشی شبیه به اولین پژوهش خود در مورد این موضوع منتشر کرده است.
این مقاله که در سایت عمومی«Arxiv» منتشر شده، اغلب برای ارایه پیشزمینه مقدماتی پیش از انتشار مقاله در قالب نهایی، به کاربران ارایه میشود.
این گزارش، توصیفی روش جدیدی را برای استفاده از (LiDAR)، که یکی از فناوریهای سنجش از راه دور است و از طریق روشن کردن هدف با لیزر و تجزیه و تحلیل نور منعکسشده، فاصلهها را اندازهگیری میکند و (VoxelNet) که یک سیستم میانشبکهای از عناصر حجمی است که نمودار تعامل کاربر ۳بعدی ارایه میکند، ارایه میدهد. این محصول، موجب سهولت شرایط برای خودروهای خودران میشود تا فقط موقعیت اشیا را بررسی نکنند بلکه به ارایه اطلاعات مهمی مانند این که اشیا افراد پیاده یا دوچرخهسوار نیستند، میپردازد.
با این که بخش علمی این مقاله جالب است، شگفتآورترین بخش آن انتشار جزییات فنی آن است.
تاکنون، شرکت اپل، بیشتر پژوهشهای اختصاصی خود را حفظ کرده است و این رویکرد میتواند جذب بهترین دانشمندان و مهندسانی که به انتشار آثارشان و بررسی آنها تمایل دارند، دشوار سازد.
در ماه ژوئیه، این شرکت، با انتشار مجله «Apple Machine Learning»، موفق شدند مستقیماً قدمی در این راه بردارند. درهرحال، انتشار این مقاله در سایت Arxiv، اولین انتشار خارجی در مورد خودروهای خودران است.
لیدار در فهم جایگاه دقیق اشیا در فضای ۳بعدی عالی است اما تصاویر با وضوح بسیار کمی ارایه میشوند. وسایل نقلیه برای فهم دقیق ماهیت اشیا، باید به حسگرها و دوربینهای دیگری تکیه کنند که هزینه و تنگناهای پردازشی را اضافه میکند.
گروه اپل به نتایج بسیار امیدوارکنندهای در بررسی دادههای پراکنده لیدار دست یافته و قادر است افراد پیاده را از دوچرخهسواران تفکیک کند. این محققان میگویند تاکنون به نتایجی بهتر از دیگر روشها دست یافتهاند که احتمال دارد روزی خودروهای خودران را ارزانتر و امنتر کند. به هر حال، این پژوهش هنوز در مراحل اولیه است و آزمایش جادهای آن صورت نگرفته است.
تیم کوک، مدیر شرکت اپل، خودروهای خودران را «مادر همه پروژههای هوش مصنوعی» مینامد و این پژوهش نشان میدهد که چگونه رانندگی خودران از فناوری یادگیری ماشین سود میبرد. همچنین این مقاله، نشانهای است که هم هوش مصنوعی و هم رانندگی خودران برای این که نشان دهند شرکت اپل نمیتواند به تنهایی از عهده انجام این کار برآید، در حال رقابت هستند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.