صنعت خودروی ایران نیاز به تجربه‌های جهانی دارد

یک کارشناس مطرح کرد صنعت خودروی ایران نیاز به تجربه‌های جهانی دارد یک کارشناس صنعت خودرو با بیان این‌که نرخ بازدهی تولید از تجارت کم‌تر است، خاطرنشان کرد: صنعت خودروی ایران نیاز به تجربه‌های جهانی دارد. امرا…امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: صنعت خودروسازی کشور نیاز به تجربه‌های جهانی در راستای خودروساز شدن دارد […]

یک کارشناس مطرح کرد

صنعت خودروی ایران نیاز به تجربه‌های جهانی دارد

یک کارشناس صنعت خودرو با بیان این‌که نرخ بازدهی تولید از تجارت کم‌تر است، خاطرنشان کرد: صنعت خودروی ایران نیاز به تجربه‌های جهانی دارد.

امرا…امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: صنعت خودروسازی کشور نیاز به تجربه‌های جهانی در راستای خودروساز شدن دارد و این موضوع به این معنا نیست که ایران نمی‌تواند خودروساز شود.

او با بیان این‌که برای خودروساز شدن باید از فعالیت در زمینه مونتاژ شروع کرد و به طراحی رسید، گفت: در قالب قراردادهای اخیر خودرویی که رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تعداد آنها را برای سال جاری منطقی دانسته است، باید کسب و انتقال اطلاعات و دانش فنی صورت گیرد.

این کارشناس صنعت خودرو یادآور شد: در کنار قراردادهای مونتاژ و تولید خودرو باید به سمت امضای قراردادهای طراحی و قطعه‌سازی حرکت کرد زیرا صنعت خودروسازی کشور باید به حلقه‌های مفقوده خود برسد.

امینی گفت: به دلیل آنکه تولید در ایران سود کم‌تری نسبت به واردات دارد، قطعه‌سازان تمایلی به رشد و دریافت استانداردهای به روز ندارند و از سوی دیگر قیمت تمام شده قطعات در ایران بالا است و باید به سمتی حرکت شود که قیمت تمام شده قطعه در کشور کاهش یابد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تأکید بر این‌که قراردادهای طراحی و قطعه‌سازی مناسب در کنار قراردادهای مونتاژ و تولید خودرو می‌تواند صنعت خودروسازی را رشد دهد، اظهار کرد: دلیل گران تمام شدن قیمت قطعات مسایل مالیات، قوانین کار و نرخ پایین بازدهی تولید نسبت به تجارت است.