یک کارشناس مطرح کرد صنعت خودروی ایران نیاز به تجربههای جهانی دارد یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه نرخ بازدهی تولید از تجارت کمتر است، خاطرنشان کرد: صنعت خودروی ایران نیاز به تجربههای جهانی دارد. امرا…امینی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: صنعت خودروسازی کشور نیاز به تجربههای جهانی در راستای خودروساز شدن دارد […]
یک کارشناس مطرح کرد
صنعت خودروی ایران نیاز به تجربههای جهانی دارد
یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه نرخ بازدهی تولید از تجارت کمتر است، خاطرنشان کرد: صنعت خودروی ایران نیاز به تجربههای جهانی دارد.
امرا…امینی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: صنعت خودروسازی کشور نیاز به تجربههای جهانی در راستای خودروساز شدن دارد و این موضوع به این معنا نیست که ایران نمیتواند خودروساز شود.
او با بیان اینکه برای خودروساز شدن باید از فعالیت در زمینه مونتاژ شروع کرد و به طراحی رسید، گفت: در قالب قراردادهای اخیر خودرویی که رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تعداد آنها را برای سال جاری منطقی دانسته است، باید کسب و انتقال اطلاعات و دانش فنی صورت گیرد.
این کارشناس صنعت خودرو یادآور شد: در کنار قراردادهای مونتاژ و تولید خودرو باید به سمت امضای قراردادهای طراحی و قطعهسازی حرکت کرد زیرا صنعت خودروسازی کشور باید به حلقههای مفقوده خود برسد.
امینی گفت: به دلیل آنکه تولید در ایران سود کمتری نسبت به واردات دارد، قطعهسازان تمایلی به رشد و دریافت استانداردهای به روز ندارند و از سوی دیگر قیمت تمام شده قطعات در ایران بالا است و باید به سمتی حرکت شود که قیمت تمام شده قطعه در کشور کاهش یابد.
عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تأکید بر اینکه قراردادهای طراحی و قطعهسازی مناسب در کنار قراردادهای مونتاژ و تولید خودرو میتواند صنعت خودروسازی را رشد دهد، اظهار کرد: دلیل گران تمام شدن قیمت قطعات مسایل مالیات، قوانین کار و نرخ پایین بازدهی تولید نسبت به تجارت است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.