بررسی امکان ۴ خطه شدن جاده چالوس با کمک پیمانکار چینی

بررسی امکان ۴ خطه شدن جاده چالوس با کمک پیمانکار چینی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز اعلام کرد که با برنامه‌ریزی انجام شده، بخشی از جاده کرج-چالوس با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی چهارخطه می‌شود. به گزارش ایرنا، تقی‌رضایی اظهار داشت: با توجه به این‌که جاده کرج-چالوس یکی از مسیرهای پرتردد و پر حادثه کشورمحسوب می‌شود […]

بررسی امکان ۴ خطه شدن جاده چالوس با کمک پیمانکار چینی

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز اعلام کرد که با برنامه‌ریزی انجام شده، بخشی از جاده کرج-چالوس با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی چهارخطه می‌شود.

به گزارش ایرنا، تقی‌رضایی اظهار داشت: با توجه به این‌که جاده کرج-چالوس یکی از مسیرهای پرتردد و پر حادثه کشورمحسوب می‌شود و بیش‌تر مواقع ترافیک سنگین این جاده برای مسافران مشکلاتی را در پی دارد لیکن همین امر سبب شده تا با سرمایه‌گذار چینی برای بررسی پروژه ۴ خطه کردن محور کرج –چالوس نشست برگزار شود.

وی ادامه داد: قرار است شرکت‌هارزون چین از سه‌راهی شهرستانک تا تونل کندوان در جاده کرج-چالوس را چهارخطه کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: موقعیت استراتژیک استان البرز و همجواری با پایتخت و ارتباط آن با استان‌های شمالی و مرکزی ایران موجب شده تا اقداماتی برای توسعه راه‌های البرز به عمل آید.

وی گفت: استان البرز نیازمند اجرای پروژه‌های مختلف ریلی و جاده‌ای است که برخی از پروژه‌ها اکنون در مرحله اجراست و مابقی در مرحله مطالعات و انتخاب پیمانکار است.

رضایی خاطر نشان کرد: با اجرای این پروژه‌ها توسط پیمانکاران راهسازی، استان البرز به قطب پروژه‌های مهم راه‌سازی در کشور تبدیل می‌شود.

وی یکی از پروژه‌های بسیار مهم و استراتژیک برای استان البرز و همچنین سایر استان‌ها به لحاظ کاهش ترافیک، ایمنی و سهولت در عبور و مرور مسافران چهار خطه کردن محور کرج چالوس دانست و بیان داشت: امیدواریم درآینده نزدیک با ورود سرمایه‌گذار خصوصی در بخش راهسازی شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

این مسؤول از بخش خصوصی خواست تا با هماهنگی بیش‌تر با اداره کل راه و شهرسازی نسبت به مطالعه و بررسی این پروژه و پیشنهاد لازم اقدام نمایند.

جاده کرج-‌چالوس یکی از مسیرهای پرتردد و گردشگری کشور است که در ایام تعطیل سال به دلیل ترافیک بالا یکطرفه می‌شود.