هزینه هزار میلیارد تومانی شرکت فرودگاه‌ها برای نگهداری زیرساخت‌ها

عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها با بیان این‌که هیچ ردیف بودجه‌‌ برای این شرکت در بودجه عمومی دولت در نظر گرفته نشده گفت: این در حالی است که تنها برای نگهداری زیرساخت‌ها در سال گذشته یک هزار میلیارد تومان هزینه صرف شده است. به‌ گزارش تین‌نیوز ؛ مؤمنی‌رخ به تشریح وظایف این شرکت و سابقه […]

عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها با بیان این‌که هیچ ردیف بودجه‌‌ برای این شرکت در بودجه عمومی دولت در نظر گرفته نشده گفت: این در حالی است که تنها برای نگهداری زیرساخت‌ها در سال گذشته یک هزار میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

به‌ گزارش تین‌نیوز ؛ مؤمنی‌رخ به تشریح وظایف این شرکت و سابقه آن پرداخت و با بیان این‌که برنامه‌ریزی برای تأسیس این شرکت از سال ۱۳۶۳ و به‌منظور ارایه خدمات فرودگاهی و ناوبری و همچنین ساماندهی امور تصدی این بخش از صنعت هوانوردی به آغاز شد، گفت: این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۷۰ به‌طوری رسمی و در قالب شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور شروع کرد.

وی ادامه‌داد: شرکت فرودگاه‌ها زیر نظر مجمع این شرکت متشکل از وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر صنعت‌ و معدن، رییس سازمان مدیریت ‌و برنامه‌ریزی و معاون رییس‌جمهور و همچنین وزیر راه‌ و شهرسازی به عنوان رییس مجمع فعالیت کرده و موظف به اجرای مصوبات این مجمع است.

وی با اشاره به درآمد هزینه‌‌‌ بودن شرکت فرودگاه‌ها، گفت: هیچ ردیف بودجه‌‌ برای این شرکت در بودجه عمومی دولت در نظر گرفته نشده و این در حالی است که تنها برای نگهداری زیرساخت‌ها در سال گذشته یک هزار میلیارد تومان صرف شده که این بدون در نظر گرفتن تجهیزات، نصب و راه‌اندازی آن‌هاست.

مؤمنی‌رخ با بیان این‌که طی این سال‌ها فرودگاه‌ها و ایرلاین‌‌ها به‌دلیل تحریم دچار مشکلاتی شدند، گفت: ایران هنوز هم با وجود تحریم‌ها قدرت برتر منطقه است و این نشان می‌دهد که در عرصه هوانوردی با گشایش‌هایی که صورت گرفته می‌توانیم نمونه باشیم.

وی در ادامه بر لزوم کار فرهنگی در صنعت هوانوردی تأکید کرد و گفت: رعایت اصول روابط ‌عمومی در تبلیغات محیطی و ایجاد جاذبه برای مخاطب و همچنین پاسخگویی به موقع و منطقی به مسافر می‌تواند در رضایتمندی مسافر از این صنعت ایفای نقش کند و ما وظیفه داریم که در این راستا حرکت و ارباب‌رجوع را تکریم کنیم.

مؤمنی‌رخ با اشاره به وضعیت نابسامان تبلیغات محیطی در فرودگاه‌ها افزود: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حال گرفتن مشاور برای ساماندهی تبلیغات در سطح فرودگاه‌ها است چرا که معتقد هستیم مسافر باید از لحظاتی که در فرودگاه و انتظار برای پرواز صرف می‌کند لذت ببرد.

وی گفت: انتظارم این است که شورای فرهنگی صنعت هوانوردی بتواند با هماهنگی تمامی ارگان‌های این صنعت در سطح فرودگاه‌ها با استفاده از تبلیغات مؤثر فضای جذابی را فراهم کند تا مسافر در صورت معطلی آزرده نشود.

همچنین سید‌قاسم بی‌نیاز، رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت راه‌وشهرسازی نیز طی سخنانی فرودگاه را پیشانی نظام و دروازه ورود به کشور‌ها دانست و گفت: اولین نظام ارتباطی بین جوامع در فرودگاه‌ها شکل می‌گیرد و در حقیقت فرودگاه‌ها سمبل و نماد فضای حاکم بر یک کشور هستند و بر این اساس می‌توان گفت فرودگاه‌های ما ایران کوچک هستند.

وی با اشاره به این‌که ایران در اتصال شرق و غرب به ‌واسطه راه ابریشم دارای یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی بوده، گفت: اینک در وزارت راه‌وشهرسازی آخوندی راه ابریشم هوایی را به‌دلیل بهره‌مندی ایران از آسمان امن مطرح کرده‌اند که این خود آماده کردن فضای کشور برای عبور و مرور بیش‌تر پرواز‌ها است.

بی‌نیاز در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارایه تعاریفی از فرهنگ گفت: فرهنگ روح همبستگی ملت‌‌ها در همه ادوار است و مثل زمینی است که همه چیز در آن قابل رویش است و بر همین اساس نباید از کار فرهنگی در صنعت هوانوردی و به‌ویژه فرودگاه‌ها غافل شد.

 

وی اظهار‌ داشت: فضای فرودگاه‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که مسافران را به آرامش رسانده و همچون مادری مهربان آن‌‌ها را در برگیرد و بر همین اساس ما فراتر از مباحث عمرانی به فرودگاه‌ها می‌نگریم و آن‌‌ها را سازمان‌های اجتماعی و فرهنگی می‌پنداریم.