معاون وزیر صمت ۸۵هزار واحد تولیدی کشور نیازمند نوسازی است معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص ۱۰هزار میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی صنایع خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۳هزار واحد تولیدی در حوزه کشاورزی و صنعت و معدن به مدار تولید برگشتند. به گزارش ایسنا، سیدمحمودنوابی اظهار کرد: سال گذشته ۱۶هزار […]
معاون وزیر صمت
۸۵هزار واحد تولیدی کشور نیازمند نوسازی است
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص ۱۰هزار میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی صنایع خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۳هزار واحد تولیدی در حوزه کشاورزی و صنعت و معدن به مدار تولید برگشتند.
به گزارش ایسنا، سیدمحمودنوابی اظهار کرد: سال گذشته ۱۶هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت که توانستیم ۲۳هزار واحد تولیدی در حوزههای کشاورزی و صنعت و معدن را برگردانیم.
وی افزود: هدف این بود که واحد تسهیلات را بگیرند که دوباره به مدار تولید برگردند. امسال این رقم به ۳۰هزار میلیارد تومان رسیده است و ۱۰هزار میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی صنایع اختصاص پیدا کرده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر ۸۵هزار واحد تولیدی در کشور به نوسازی و بازسازی نیاز دارند. امسال اعلام شده صنوف تولیدی و معادن هم میتوانند ثبتنام کنند و اگر کمبود اعتباری حاصل شد بانکها هم به کمک بیایند، ولی حقیقتاً با سود ۱۸ درصد واحدهای تولیدی نمیتوانند دوام بیاورند.
نوابی با اشاره به دومین کنگره سراسری نشان شایسته ملی ادامه داد: کارآفرینانی که امروز نشان میگیرند باید از شأن ویژه اجتماعی برخوردار باشند، چون اگر قبول کردیم کارآفرینان شایستهای هستند باید آنها را حمایت کنیم و برایشان امتیاز قائل شویم. این طور نباشد که در مسیر کارآفرینی یا گرفتن تسهیلات از آنها ضامن بخواهیم و قوانین و شرایط سختی پیش پای آنها بگذاریم.
رییس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: کسانی که امروز این نشانها را میگیرند تازه به بلوغ و تکلیف رسیدهاند و کارشان سختتر میشود، چون سطح انتظار مردم و جامعه از این فرهیختگان بالا میرود و به همان نسبت مسؤولیت آنها بیشتر میشود.
وی در عین حال نهادینه شدن ماده ۸ قانون حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان را خواستار شد و اظهار کرد: امروز دیگر مصرفکننده، مصرفشونده نیست و ما باید در جایی کالا عرضه کنیم که قدرت رقابت داشته باشد، چون در بازاری رقابت وجود دارد که عرضه در آن بیش از تقاضا باشد.
نوابی با طرح این پرسش که چرا بنگاههای ما نمیتوانند سلیقه مصرفکننده داخلی را شناسایی کنند، گفت: با توصیه و تأکید نمیشود کالای ایرانی خرید وقتی تضمین جنس نیست و خدمات پس از فروش ندارد چرا مردم باید جنس ایرانی بخرند.
وی ادامه داد: شعار من در بدو ورود به سازمان حمایت این بود که حقالناس را بر حقا… ترجیح بدهم. امام حسین(ع) شب عاشورا به اطرافیانشان گفتند هر کسی آزاد است برود یا بماند. ولی اگر کسی حقالناس برگردنش باشد نمیتوانم برای او کاری کنم، لذا نمیتوانیم حقالناس را به راحتی نادیده بگیریم.
رییس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان با بیان این که در عرضه کالا هیچ مشکلی نداریم ولی بسیاری از کالاها دپو شده است، گفت: دلیلاش این است که نه به منطقه فکر کردیم و نه به فرامنطقه و کسانی که از صادرات کالا سخن میگویند باید بدانند صادرات فرایند پیچیده نظاممند و دارای حساب و کتاب است و قبل از آن باید بازارهای هدف را شناسایی کنند.
به گفته وی، اگر امروز بنگاهها به بازارهای منطقه و فرامنطقه فکر نکنند دوام نمیآورند و حوزههای گمرک و مالیات در این خصوص باید به کمک بیایند تا بنگاههای تولیدی بارور شوند و ارزش افزوده و قدرت رقابت پیدا کنند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از صحبتهای خود، بیان کرد: فرایند قیمت، کیفیت و خدمات پس از فروش در تمام کشورها وجود دارد، ولی خدمات بعد و قبل و حین فروش هم هست که پرداخت خسارت اعتماد به مصرفکننده است، ولی آیا در کشور ما کسی کالایی را برگرداند قبول میکنیم تا اعتمادش را به برند و نشان از دست ندهد؟ متأسفانه با برچسب جنس فروخته شده پس گرفته نمیشود برخورد میکنیم.
نوابی با اشاره به ماده ۶ قانون حمایت از مصرفکنندگان، اظهار کرد: این ماده استانداریها را مکلف کرده دستگاههایی که در حوزه شفافیت خدمات فعالیت میکنند شناسایی و به مردم معرفی کنند. امروز در کنار سامانه ۱۲۴ که برای اعلام نظرات و پیشنهادات مردم فعال است انجمنهای حمایت از حقوق مصرفکنندگان نیز وجود دارد که افراد میتوانند به عضویت آن در آیند.
وی همچنین به ماده ۷ قانون حمایت از مصرفکنندگان اشاره کرد و افزود: براساس این ماده هر گونه تبلیغات اغواکننده جرم است، ولی متأسفانه بیشتر رسانههای دیداری و شنیداری و مکتوب پر از تبلیغات اغواکننده است. تبلیغ این محصول «تراریخته» نیست تشویش اذهان عمومی است چون اعلام میکند سایر محصولات تراریخته است و ما باید جلوی چنین تبلیغاتی را بگیریم.
رییس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در پایان با بیان این که امروز در بسیاری از بستهبندیهای ساده مشکل داریم و میخواهیم در چنین شرایطی رقابت کنیم، اظهار کرد: استارتآپها و کسبوکارهای نوین بسیاری از دکانها را در آینده تعطیل خواهند کرد. باید نوع کسبوکارها و نظام توزیع ما تغییر کند تا قیمت کالا به درستی به دست مصرفکننده برسد. تولید ما گرفتار است و قیمت تمام شده آن بالاست. باید فکری کنیم که هم نظام توزیع کشور اصلاح شود و هم مشکلات تولید به شکل جدی برطرف شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.