پرداخت فوری غرامت مرسولات پستی تا سقف ۶۵۰ هزار تومان مدیرکل کنترل کیفیت و عملیات پستی شرکت ملی پست با اشاره به خدمات پرداخت غرامت این شرکت در قبال کلیه مرسولات ثبت شده تا سقف ۶۵۰ هزار تومان، از پرداخت فوری این زیانکرد تا حداکثر ۴۸ ساعت به مشتریان خبر داد. محمدمقصودی در گفتوگو با […]
پرداخت فوری غرامت مرسولات پستی تا سقف ۶۵۰ هزار تومان
مدیرکل کنترل کیفیت و عملیات پستی شرکت ملی پست با اشاره به خدمات پرداخت غرامت این شرکت در قبال کلیه مرسولات ثبت شده تا سقف ۶۵۰ هزار تومان، از پرداخت فوری این زیانکرد تا حداکثر ۴۸ ساعت به مشتریان خبر داد.
محمدمقصودی در گفتوگو با ایسنا، با ذکر انواع مرسولات پستی، اظهارکرد: هنگام تحویل مرسولات پستی به باجههای قبول، رسید خدمات ارایه شده و هزینههای مترتبه به همراه شناسه یونیک و اختصاصی مرسوله که حاوی ۲۰ یا ۲۴ رقم است به مشتری ارایه میشود که در واقع این شناسه ID آن مرسوله است و مشتری با مراجعه به پورتال پست و یا آدرس http: //newtracking.post.ir قادر است از سرنوشت مرسوله خود و مسیر حرکت و مکان و نام شخص تحویل گیرنده مطلع شود.
او با بیان اینکه شرکت ملی پست درباره بستههای پستی که شامل بسته کوچک سفارشی، امانات و بستههای پیشتاز و ویژه میشود، به مثابه سایر اپراتورهای پستی جهانی و براساس هزینه تعهد غرامت اجباری اخذ شده در زمان قبول مرسوله، در صورت بروز هرگونه مشکلی اعم از تأخیر، مفقودی، آسیبدیدگی و… نسبت به جبران خسارت وارده به مشتری اقدام میکند.
مدیر کل کنترل کیفیت و عملیات پستی شرکت ملی پست با بیان اینکه معمولاً مشتریانی که از خدمات پستی استفاده میکنند از وضعیت پرداخت خدمات مرتبط با غرامت نیز اطلاع دارند، گفت: براساس تعرفه مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و سازمان حمایت، واحدهای قبول برای کلیه مرسولات غیربیمه اظهار شده مبلغ ۶۵۰۰ ریال به عنوان هزینه تعهد غرامت از مشتری اخذ میکنند. بر این اساس در صورت آسیبدیدگی یا مفقودی مرسوله متناسب با قیمت آن تا سقف ۶۵۰ هزار تومان پرداخت میشود و با هدف تکریم مشتریان این خسارت حداکثر تا ۴۸ ساعت پس از وصول شکایت از طریق شرکت پست به صاحب مرسوله آسیب دیده پرداخت میشود.
وی اضافهکرد: البته به صورت استثنا در مورد برخی از پروندههای غرامات پستی لازم است تا تحقیقات و بررسیهای بیشتری صورت گیرد، هرچند که در این قبیل پروندهها هم سعی شبکه بر پرداخت غرامت در کوتاهترین بازه زمانی است.
مقصودی در پایان اظهارکرد: در صورتی که مرسوله مشتری بیش از ۶۵۰ هزار تومان ارزش داشته باشد، مشتری میتواند در زمان تحویل مرسوله خود به باجههای پستی دولتی و خصوصی، نسبت به بیمه کردن مرسوله خود با پرداخت حدود یک درصد از کل ارزش ریالی مرسوله اقدام کند. همچنین درباره وجوه نقد تا سقف ۵ میلیون تومان، اوراق و اسناد بانکی تا ۱۰۰ میلیون تومان، بار انبوه تا ۱۵۰ میلیون تومان و درباره سایر مرسولات مانند گوشیهای تلفن همراه نیز تا سقف ۲۰ میلیون تومان از طرف شرکت ملی پست در صورت آسیبدیدگی یا خسارت وارده قابل پرداخت است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.