امحای کالاهای قاچاق لوازم خانگی

دبیر‌کل انجمن لوازم خانگی خواستار شد امحای کالاهای قاچاق لوازم خانگی دبیر‌ کل انجمن لوازم خانگی با بیان این‌که ۷۵ درصد سهم بازار در اختیار تولید داخلی است‌، گفت: سهم برخی لوازم مانند بخاری، آبگرمکن و کولر آبی تا صددرصد (‌خودکفایی) است. حبیب‌ا…انصاری در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، در خصوص خودکفایی ایران در […]

دبیر‌کل انجمن لوازم خانگی خواستار شد

امحای کالاهای قاچاق لوازم خانگی

دبیر‌ کل انجمن لوازم خانگی با بیان این‌که ۷۵ درصد سهم بازار در اختیار تولید داخلی است‌، گفت: سهم برخی لوازم مانند بخاری، آبگرمکن و کولر آبی تا صددرصد (‌خودکفایی) است.

حبیب‌ا…انصاری در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، در خصوص خودکفایی ایران در تولید برخی لوازم خانگی اظهارکرد: در تولید برخی لوازم خانگی همه نیاز کشور را تأمین می‌کنیم اما در مجموع لوازم خانگی اعم از انرژی‌بر و غیرانرژی‌بر تا ۷۵ درصد در اختیار تولید داخلی است.

وی افزود: رکود داخلی باعث شده است بخشی از کارخانه‌های لوازم خانگی با ظرفیت پایینی فعالیت کنند چون قدرت خرید مردم کاهش یافته است و اگر رکود نبود رشد تولید این بخش افزایش می‌یافت.

انصاری گفت: اگر طرح کارت خرید اعتباری به‌طور شایسته و هدفمند اجرا می‌شد، می‌توانست با افزایش تقاضای مؤثر به خروج از رکود و همچنین ورود به دوره رونق تولید لوازم خانگی کمک کند.

 

دبیر کل انجمن لوازم خانگی ایران افزود: برای رونق تولید باید هزینه‌ها کاهش یابد و نرخ سود بانکی که ۲۰ تا ۳۰ درصد است به نفع تولید کم‌تر شود و ساماندهی واردات و مبارزه با قاچاق کالا هم باید با جدیت انجام گیرد و کالاهای قاچاق لوازم خانگی مانند لوازم بهداشتی و موادغذایی قاچاق نابود شود و نباید در انبار‌ها بماند و می‌توان آن را برگشت هم داد.