شرکت‌های توانمند ایرانی در صادرات به قطر پیشقدم شوند

رییس اتاق خرمشهر شرکت‌های توانمند ایرانی در صادرات به قطر پیشقدم شوند رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی خرمشهر گفت: برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و تسهیل در ارتباطات تجاری مواردی است که می‌تواند باعث تحکیم و پیشرفت روابط تجاری خرمشهر با قطر باشد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران‌ هانی‌فیصلی، درباره […]

رییس اتاق خرمشهر

شرکت‌های توانمند ایرانی در صادرات به قطر پیشقدم شوند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی خرمشهر گفت: برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و تسهیل در ارتباطات تجاری مواردی است که می‌تواند باعث تحکیم و پیشرفت روابط تجاری خرمشهر با قطر باشد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران‌ هانی‌فیصلی، درباره مسیرهای همکاری با قطر اظهارکرد: برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و تسهیل در ارتباطات تجاری در امور سرمایه‌گذاری فی‌مابین دو کشور از مواردی است که می‌تواند باعث تحکیم و پیشرفت روابط تجاری با قطر شود.

وی از علاقه‌مندی قطری‌ها برای خرید محصولات با کیفیت ایرانی خبر داد و افزود: در دیدار اخیر به مذاکرات و توافقات خوبی با مقامات عالی رتبه قطر رسیدیم و خواستار حضور شرکت‌های توانمند ایرانی در بخش صادرات به قطر هستیم و امیدواریم تجار حرفه‌ای بتوانند در بخش صادرات به مکانیزم رقابتی با کشور قطر دست یابند.

فیصلی خاطرنشان‌کرد: از گذشته روابط اقتصادی ایران و قطر از سطح بالایی برخوردار بوده و اکنون نیز بعد از تحریم توسط ۴ کشور عربی عربستان‌سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین این روابط به سطح بالاتری ارتقا یافته که دریچه جدیدی را در تجارت خارجی برای ایران باز کرده است.

رییس اتاق خرمشهر عنوان‌کرد: اتاق خرمشهر در این راستا فعال خواهد بود و با اعزام هیأت تجاری برای تحکیم روابط تجاری با قطر سفری به آن کشور داشته و همچنین مسؤولان قطری نیز گاهی به ایران سفر می‌کنند.

نایب رییس اتاق بازرگانی خرمشهر خواستار تسهیلات بیش‌تری از سوی منطقه آزاد اروند برای بازرگانان خرمشهر شد و گفت: فرودگاه بین‌المللی آبادان که در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده، فرصت مناسبی است تا بازرگانان بتوانند از طریق یک خط هوایی با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ارتباطات بازرگانی خود را توسعه دهند. ایجاد یک خط هوایی بین آبادان و کشور قطر از ملزومات مهم تجاری در منطقه است.

سید‌مصطفی‌موسوی با اشاره به اهمیت قدیمی‌‌ترین بندر تجاری ایران، خرمشهر گفت‌: بندر خرمشهر ظرفیت‌های بسیار بالایی به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد دارد. توسعه خط کشتیرانی خرمشهر به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به ویژه بندر رویس قطر می‌تواند در کنار خط هوایی دومین امکان مهم برای استفاده بازرگانان شود.

موسوی با اشاره به مهم بودن منطقه آزاد اروند در کشور گفت: نیاز مبرم احساس می‌شود که مسؤولان سازمان منطقه آزاد اروند با دعوت از اتاق بازرگانی قطر راه‌های تجارت آزاد بین دو کشور را برای بازرگانان هموارتر کنند.

وی افزود: سفر هیأت تجاری اتاق بازرگانی خرمشهر به قطر با دستاوردهای عدیده‌ای همراه بود که به مواردی چون شرکت در نمایشگاه بین‌المللی مواد‌غذایی ۲۰۱۷ قطر، امکان سرمایه‌گذاری در زمینه پرورش آبزیان دریایی، امکان صادرات فنی ‌و مهندسی در زمینه کشت گیاهان گلخانه‌ای، امکان فعالیت بازرگانان ایرانی در زمینه موادغذایی به شرط بسته‌بندی با کیفیت مناسب، بازدید از بازار جدیدالاحداث ایرانیان در بندر رویس می‌توان اشاره کرد.

موسوی اظهار‌کرد: اتاق خرمشهر یکی از قدیمی‌‌ترین اتاق‌های ایران به شمار می‌رود که با دسترسی آسان به آب‌های آزاد در گذشته توانسته بود در روابط اقتصادی ‌و تجاری جهان حرف اول را بزند. امروز مسؤولان این اتاق سعی دارند بعد از سال‌ها از رکودی که در پی جنگ تحمیلی به خرمشهر وارد شده بود، خرمشهر و اتاق بازرگانی را به شکوه از دست رفته خود بازگردانند.