معاون فنی و زیربنایی شرکت راهآهن؛ برای بهرهمندی از فناوریهای علایم روز جهان مدل پیمان EPCF برای مناقصه گرفته شده است معاون فنی و زیربنایی شرکت راهآهن، از تکمیل ۳۰۰ کیلومتر خط ریلی دوم تا پایان سال داد و گفت: بهرهبرداری از خطوط، مستلزم نصب و راهاندازی سیستمهای علایم و ایمنی است. به گزارش خبرگزاری […]
معاون فنی و زیربنایی شرکت راهآهن؛ برای بهرهمندی از فناوریهای علایم روز جهان
مدل پیمان EPCF برای مناقصه گرفته شده است
معاون فنی و زیربنایی شرکت راهآهن، از تکمیل ۳۰۰ کیلومتر خط ریلی دوم تا پایان سال داد و گفت: بهرهبرداری از خطوط، مستلزم نصب و راهاندازی سیستمهای علایم و ایمنی است.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ مازیاریزدانی با اشاره به قدمت ۴۰ ساله سیستمهای علایم وجود در خطوط دوم شبکه ریلی کشور اظهارکرد: این سیستمها به دلیل اینکه ادوات آن، دیگر در بازار امروز جهان تولید نمیشود، قابل ارتقا نیست و باید به طول کامل با فناوری روز جایگزین شود.
یزدانی با بیان اینکه برای بهرهمندی از فناوریهای علایم روز جهان، مدل پیمان EPCF برای مناقصه در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به اینکه همچنان مشکلات بنیادین بانکی تا این لحظه رفع نشده است، پیشنهاد مناسبی که مورد قبول شرکت راهآهن باشد، مطرح نشده و همچنان در حال مذاکره هستیم. به همین خاطر، نمیتوان بهطور مطمئن زمان تحویل خطوط مجهز به سیستمهای جدید علایم را اعلام کرد.
این مقام مسؤول ادامهداد: تمرکز بر افزایش ایمنی برای کاهش سوانح و نگاه ویژه به پدافند غیرعامل، استفاده از مشارکت سرمایهگذاران داخلی و خارجی و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم با ارتقای بهرهوری، از مؤلفههای مهم حوزه فنی و زیربنایی راهآهن در راستای تحقق سیاستهای اقتصادی مقاومتی در این بخش است.
به گزارش مهر، سیستم علایم نوین شامل تجهیزات کنار خط و نصب شده در قطار (on – Board) بوده و وظیفه اصلی آن، کنترل حرکت و سرعت قطارها جهت جلوگیری از برخورد واگنها است. سیستم کنترلی نصب شده بر روی قطار، با دریافت اطلاعات کنترلی موظف است در صورت تخطی راهبر قطار، وارد عمل شود و با اعمال فرامینی همچون قطع سیستم محرکه قطار، فعال کردن ترمز سرویس و در نهایت فعال کردن ترمز اضطراری، از هرگونه سانحه و تصادفی جلوگیری کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.