وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد حمل و نقل ریلی کشور نیازمند ۱۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از عوامل افزایش تصادفات جادهای حمل و نقل حومهای از طریق جاده است، گفت: یکی از راهکارهای کاهش سوانح جادهای توسعه حمل و نقل ریلی است که تحقق این سیاست […]
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد
حمل و نقل ریلی کشور نیازمند ۱۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از عوامل افزایش تصادفات جادهای حمل و نقل حومهای از طریق جاده است، گفت: یکی از راهکارهای کاهش سوانح جادهای توسعه حمل و نقل ریلی است که تحقق این سیاست نیاز به سرمایهگذاری ۲۸ میلیارد دلاری (معادل ۱۱۵ هزار میلیارد تومان) دارد.
به گزارش مناقصهمزایده، عباسآخوندی در ادامه تصریح کرد: ۵ محور اساسی برای افزایش ایمنی راهها از جمله مدیریت جاده، افزایش ایمنی خودرو، یکپارچهسازی امداد و نجات، اعمال قانونهای بهتر برای تغییر رفتار رانندگان در مجمع جهانی مدیریت راهها مطرح شده است. بحث ما در این کنفرانس این است که سایر کشورها چگونه این ۵ محور را برای کاهش سوانح جادهای پیادهسازی کردهاند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طول جادههای کشور ۲۵۰ هزار کیلومتر است، گفت: تعداد خودروها در کشورمان به ۲۰ میلیون دستگاه رسیده است و سالانه ۱٫۲ میلیون خودرو به ناوگان اضافه میشود بنابراین مدیریت جادهها در این شرایط بسیار پیچیده است.
آخوندی با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش ایمنی راهها در کشور اظهارداشت: مدیریت جادهای در کشورمان باید هوشمند شود که این هوشمندسازی را از طریق دوربینها و سامانههای جدید انجام میدهیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش ایمنی راهها نیاز به سرمایهگذاریهای میلیاردی دارد، ادامهداد: یکی از اقدامات ما برای افزایش ایمنی راهها، یکپارچه کردن امداد و نجات پس از وقوع سوانح جادهای است. دستگاههای متعددی از جمله راهداری، اورژانس و… در بحث امداد و نجات، تصادفات جادهای حضور دارند که باید این پروسه امداد و نجات یکپارچه شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۵۵۰ هزار خودرو وارد تهران و از آن خارج میشوند، ادامهداد: یکی از مهمترین اقدامات ما برای کاهش سوانح جادهای این است که این رقم تردد ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو را کاهش دهیم.
وی افزود: هر درصدی که از این رقم کاهش پیدا کند باعث افزایش ایمنی در جادههای کشور میشود.
آخوندی با بیان اینکه یکی از راهکارهای کاهش حمل و نقل حومهای جادهای به تهران، توسعه حمل و نقل ریلی است، ادامه داد: حمل و نقل ریلی نهتنها باعث صرفهجویی در سوخت بلکه ایمنی را هم افزایش میدهد.
آخوندی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی یکی از تأکیدات مقاممعظمرهبری است، ادامهداد: برای توسعه حمل و نقل ریلی نیاز به سرمایهگذاری ۲۸ میلیارد دلاری داریم که تأمین این اعتبارات از منابع داخلی و دولتی سخت و دشوار است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید توسعه حمل و نقل ریلی سهم ویژهای در صندوق توسعه ملی داشته باشد، گفت: باید برای توسعه حمل و نقل ریلی بتوانیم از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کنیم.
هیچ تغییری در خرید هواپیما به وجود نیامده است
وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سمینار مجمع جهانی راه (پیارک) گفت: هیچ تغییری در زمینه خرید هواپیما به وجود نیامده است
عباسآخوندی افزود: قراردادهای خرید هواپیما همچنان به قوت خود باقی است و هیچ اتفاقی در این زمینه به وجود نیامده است.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اهمیت ایمنی راههای کشور اظهارداشت: برای تبدیل ساختار مدیریت سنتی به مدیریت هوشمند و پیشرفته نیازمند هماهنگی و عزم ملی هستیم.
وی گفت: ساختار مدیریت هوشمند ایمنی راههای کشور نیازمند یک ساختار بسیار بزرگی است که به سرمایهگذاری، آموزش و هماهنگی بین ۳ قوه نیاز دارد.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: تلفات ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در راههای کشورهای مختلف جهان و مجروح شدن ۲۰ تا ۵۰ میلیون نفر در این راهها، آمار کمی نیست و به همین دلیل سازمانهای بینالمللی و تمام کشورهای جهان برای کاهش این آمار از تجارب خود باید استفاده کنند.
وی با بیان اینکه در مسأله ایمنی راهها ۵ راهبرد اصلی مدیریت جادهها، خودروهای ایمن، کاربران بهتر، اعمال قانون و اقدامات امدادی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: تاکنون ۸۰۰ اقدام مهم در این زمینه در کمیسیون ایمنی راههای کشور به تصویب رسیده تا بتوانیم با استفاده از تجربیات جهانی و تغییر ساختارهای مدیریتی و رفتاری ایمنی را در راههای کشور ارتقا بخشیم.
وی تأکیدکرد: در صورتی که ما نتوانیم ساختار مدیریت هوشمند راهها را در کشور مستقر کنیم میزان موفقیت ما در افزایش ایمنی راهها بسیار کمتر خواهد بود.
وی تأکیدکرد: هماکنون تعداد خودروهای کشور به ۲۰ میلیون دستگاه رسیده و استقرار ایمنی در ۲۱۵ هزار کیلومتر راه موجود در کشور نیازمند برنامهریزیهای دقیق و عزم ملی است تا بتوانیم ایمنی را در جادههای کشور تقویت کنیم.
آخوندی با بیان اینکه سالیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو به تعداد خودروهای کشور اضافه میشود، گفت: تا ۱۰ سال آینده تعداد خودروهای کشور به بیش از ۳۰ میلیون دستگاه میرسد و ایمنی این خودروها در راههای کشور به مدیریت هوشمند جاده نیاز دارد و تمام برنامهریزیهای ما در این زمینه باید در این راستا انجام شود.
وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان فرسوده جادهای گفت: نوسازی ناوگان فرسوده ارتباط مستقیم با نرخ سوخت دارد. اگر نرخ سوخت افزایش پیدا نکند مالکان خودروهای فرسوده انگیزهای برای نوسازی خودروهای پرمصرف ندارند.
وی همچنین درباره قراردادهای خرید هواپیما اظهارداشت: هیچ اتفاق جدیدی در قرارداد خرید هواپیماهای جدید نیفتاده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.