توقف افزایش قیمت نان در کشور

توقف افزایش قیمت نان در کشور گروه اقتصاد کلان – رییس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: توقف افزایش قیمت نان در سراسر کشور تا اطلاع ثانوی متوقف شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، علی‌فاضلی گفت: قرار است موضوع افزایش قیمت و تعیین وزن چانه نان مجدداً در شورای آرد […]

توقف افزایش قیمت نان در کشور

گروه اقتصاد کلان – رییس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: توقف افزایش قیمت نان در سراسر کشور تا اطلاع ثانوی متوقف شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، علی‌فاضلی گفت: قرار است موضوع افزایش قیمت و تعیین وزن چانه نان مجدداً در شورای آرد و نان مورد بررسی قرار گیرد. وی افزود: برای تأمین رضایت تولیدکننده و مصرف‌کننده در خصوص قیمت نان قرار است جلسه‌ای با حضور مسؤولان ذی‌ربط برگزار شود. بنابراین هرگونه افزایش قیمت نان تا اطلاع ثانوی در کشور تخلف محسوب می‌شود.

 

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران از آغاز بازرسی‌ها بر روند اجرای قیمت نان خبر داد و تصریح کرد: با هرگونه افزایش بیش از ۱۵ درصد بهای نان در تهران برخورد خواهد شد. حسین‌درودیان در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران افزود: بخشنامه افزایش قیمت انواع نان از سوی اتاق اصناف ایران صادر شده است. این بخشنامه در راستای اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار است که مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان از آذرماه را تصویب کرد. وی ادامه‌داد: افزایش قیمت نان که پس از گذشته ۳ سال با هدف رقابت‌پذیری و افزایش کیفیت تولید در نظر گرفته شده، برای تهران ۱۵ درصد تعیین شده و برای سایر استان‌ها با نظارت استانداری و فرمانداری‌ها خواهد بود. درودیان تصریح‌کرد: در تهران اتاق اصناف تهران مسؤول نظارت بر اجرای دقیق قیمت نان است و بازرسان واحد مدیریت بازرسی و نظارت اتاق اصناف بر روند فعالیت‌ها در این بخش نظارت خواهند داشت. درودیان اظهارکرد: بنا بر این مصوبه وزن چانه خمیر نان بربری ۵۱۰ گرم، تافتون سنتی ۲۳۰ گرم، نان لواش و تافتون گردان ۱۴۰ گرم و نان سنگک ۵۶۰گرم اعلام شده است. بر این اساس قیمت دقیق نان بر اساس نرخنامه‌ای است که از سوی اتحادیه‌های ذی‌ربط به نانوایی‌ها ابلاغ شده است. به گفته وی، واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران علاوه بر کنترل و نظارت بر قیمت نان بر صحیح بودن میزان چانه نان در نانوایی‌ها نیز نظارت خواهد کرد. مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران از نانوایان خواست در خصوص قیمت نان رعایت حقوق شهروندان را داشته باشند و تأکیدکرد: شهروندان نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند با شماره ۱۲۴ بازرسی تهران تماس حاصل نمایند.