آمادگی پاسخگویی ۱۱۸ به شماره‌های خصوصی در ازای دریافت هزینه

معاون مشتریان مخابرات آمادگی پاسخگویی ۱۱۸ به شماره‌های خصوصی در ازای دریافت هزینه معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: با توجه به سکوت مقررات، مخابرات موظف به ثبت و اعلام شماره‌ تلفن‌های ثابت واگذار شده توسط بخش خصوصی در ۱۱۸ نیست اما مخابرات آمادگی دارد با دریافت هزینه، به این شماره‌ها نیز پاسخگویی کند. داودزارعیان […]

معاون مشتریان مخابرات

آمادگی پاسخگویی ۱۱۸ به شماره‌های خصوصی در ازای دریافت هزینه

معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: با توجه به سکوت مقررات، مخابرات موظف به ثبت و اعلام شماره‌ تلفن‌های ثابت واگذار شده توسط بخش خصوصی در ۱۱۸ نیست اما مخابرات آمادگی دارد با دریافت هزینه، به این شماره‌ها نیز پاسخگویی کند.

داودزارعیان در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سؤال که با ورود شرکت‌های خصوصی (اپراتورهای FCP) به بازار تلفن ثابت آیا شماره خطوط تلفن ثابت واگذار شده توسط این شرکت‌ها نیز باید در سامانه ۱۱۸ پاسخگویی شود، اظهارداشت: مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که ارایه خدمات ۱۱۸ به شرکت مخابرات ایران را تکلیف می‌کند درباره ارایه خدمات شرکت‌های خصوصی سکوت کرده است.

معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران افزود: با توجه به سکوت آیین‌نامه در این زمینه، شرکت مخابرات ایران موظف به ثبت، اعلام و پاسخگویی به شماره‌های ثابت بخش خصوصی در سامانه ۱۱۸ نیست.

وی افزود: در حال حاضر مرکز ۱۱۸ با ۳ هزار کارمند بخش خصوصی با هزینه مخابرات اداره می‌شود که میزان تماس‌ها، هزینه سالانه مرکز و هزینه به ازای هر تماس مشخص است.

 

زارعیان تصریح‌کرد: البته معتقدیم ایجاد مراکز پاسخگویی موازی منطقی نیست و از این رو شرکت مخابرات آمادگی دارد در ازای دریافت هزینه مربوطه، پاسخگویی به شماره‌های ثابت شرکت‌های خصوصی را نیز انجام دهد.