حذف موانع پیش ‌روی تجارت ضروری است

یک کارشناس اقتصادی حذف موانع پیش ‌روی تجارت ضروری است یک کارشناس اقتصادی گفت: مسؤولان متولی حوزه تجارت باید همیشه در ارتباط مستقیم با تولید‌کننده داخلی و سرمایه‌گذاران باشند و از نخبگان برای حل مشکلات بهره ببرند. مؤیدحسینی‌صدر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار‌کرد: مسؤولانی که متولی حوزه تجارت کشور هستند، موظفند همیشه در […]

یک کارشناس اقتصادی

حذف موانع پیش ‌روی تجارت ضروری است

یک کارشناس اقتصادی گفت: مسؤولان متولی حوزه تجارت باید همیشه در ارتباط مستقیم با تولید‌کننده داخلی و سرمایه‌گذاران باشند و از نخبگان برای حل مشکلات بهره ببرند.

مؤیدحسینی‌صدر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار‌کرد: مسؤولانی که متولی حوزه تجارت کشور هستند، موظفند همیشه در ارتباط مستقیم با تولید‌کننده داخلی و سرمایه‌گذاران باشند.

وی افزود: به این منظور بهتر است از مسؤولانی که در گذشته امتحانشان را پس داده‌اند و نمره قبولی در تجارت کسب کرده‌اند، در کرسی‌های تجاری کشور بهره گرفته شود.

حسینی‌صدر با تأکید بر دوری از تصمیمات خلق‌الساعه مسؤولان، تصریح‌کرد: اگر دولت به آن مرحله برسد که تمام تصمیماتش‌، بار خروجی داشته و مردم در آن ذی‌نفع باشند و همه اطلاعات در سایت به اطلاع عموم برسد و تا حد امکان از گفت‌وگوهای حضوری اجتناب شود، احتمال تخلفات بسیار کم‌تر خواهد شد.

این کارشناسی اقتصادی اضافه‌کرد: در صورت کم شدن تخلفات و جلوگیری از به وجود آمدن رانت اطلاعاتی، موانع پیشِ ‌روی تجارت برداشته شده و تصمیم‌های سلیقه‌ای تأثیری در سیاست‌گذاری‌های کلان تجاری نخواهد داشت.

 

وی در پایان با اشاره به این موضوع که دلیل هر کدام از تصمیمات دولتی‌‌ها باید برای مردم مشخص باشد، گفت: امیدوارم افراد از فرصتی که به عنوان مسؤول پیدا کرده‌اند کمال استفاده را برده و از نخبگان کشور برای حل مشکلات بهره ببرند.