معاون علمی و فن‌آوری رییس‌جمهوری:پژوهش به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز دارد

  سورنا ستاری گفت: برای پیشرفت در حوزه علم و فن‌آوری و بازگشت به دوران طلایی گذشته به سرمایه ­گذاری بخش خصوصی و مردمی در پژوهش نیاز است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی جایزه مصطفی(ص)، ستاری در نخستین آیین اعطای نشان جهانی خادم‌المصطفی(ص) با اشاره به این‌که جوانان برای اقتصاد […]

 

سورنا ستاری گفت: برای پیشرفت در حوزه علم و فن‌آوری و بازگشت به دوران طلایی گذشته به سرمایه ­گذاری بخش خصوصی و مردمی در پژوهش نیاز است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی جایزه مصطفی(ص)، ستاری در نخستین آیین اعطای نشان جهانی خادم‌المصطفی(ص) با اشاره به این‌که جوانان برای اقتصاد کشور فرصت هستند اظهار داشت: آن چیزی که باید در اقتصاد ایران وارد شود، تکیه بر نیروی انسانی متخصص است. تفکر در مورد این‌که چگونه و کجا برای جوانان می‌توان کسب و کار ایجاد کرد، به تصحیح سیستم کارآفرینی نیاز دارد. ایجاد کسب و کار به عقل احتیاج داشته و پول و ثروت را نمی‌توان برای پایه اقتصاد کشور در نظر گرفت.

وی افزود: خوشبختانه چندسالی است که این حرکت در کشور آغاز شده و نمونه آن را می‌توان در شرکت‌های دانش بنیان مشاهده کرد. ما توانایی پیشرفت ­های بیش‌تر در این حوزه را داریم چرا که ایران چهارمین تولیدکننده مهندس در جهان است.

معاون علمی و فن‌آوری رییس‌جمهوری با اشاره به جایزه مصطفی(ص) و نقش آن در حرکت علمی اظهار داشت: خوشحالم که این جایزه بدون اتکا به منابع دولتی انجام می‌شود. تأمین منابع مالی جایزه مصطفی (ص) از بخش خصوصی و مردمی یک حسن محسوب می‌شود؛ چرا که ورود دولت و منابع آن، یعنی آلوده شدن. امید است که سرمایه‌گذاری خوبی در صندوق موقوفات جایزه مصطفی (ص) صورت بگیرد.

ستاری با اشاره به نقش خیرین در صندوق جایزه مصطفی (ص) یادآور شد: ورود خیرین به این حوزه باعث ایجاد فرهنگ جدیدی می‌شود که سرمایه‌گذاری در حوزه پژوهش را منجر می‌شود.

 

معاون علمی و فن‌آوری رییس‌جمهوری تأکید کرد: باید برای برگزاری دور دوم جایزه مصطفی(ص) دستاوردهای خوبی داشته باشیم و افراد بیش‌تری را برای سرمایه‌گذاری در این امر جذب کنیم و فرهنگ‌سازی در حوزه سرمایه‌گذاری می­ تواند ما را همانند گذشته فعال در عرصه علم و فن‌آوری معرفی کند.