تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد توازن در صادرات سنگ‌آهن و واردات فولاد

تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد توازن در صادرات سنگ‌آهن و واردات فولاد معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه در تلاش است با تکمیل چرخه کنستانتره و گندله آهن در دو سال آینده توازنی بین صادرات سنگ‌آهن و واردات فولاد ایجاد کند. به گزارش مناقصه‌مزایده […]

تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد توازن در صادرات سنگ‌آهن و واردات فولاد

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه در تلاش است با تکمیل چرخه کنستانتره و گندله آهن در دو سال آینده توازنی بین صادرات سنگ‌آهن و واردات فولاد ایجاد کند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، جعفرسرقینی در بازدید از معادن سنگ نی‌ریز و بوانات افزود: سالانه به‌طور میانگین ۷ تا ۸ میلیون تن فولاد و محصولات فولادی وارد کشور می‌شود و این در حالی است که بین ۲۰ تا ۲۲ میلیون تن سنگ‌آهن صادر می‌شود.

وی ادامه‌داد: به دنبال ایجاد توازن در چرخه کنسانتره و گندله آهن هستیم تا نیاز کشور به واردات فولاد برطرف شود.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت جلوگیری از خام‌فروشی موادمعدنی را از مهم‌ترین سیاست‌های این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: از سرمایه‌گذاری در بخش‌های فرآوری معادن با هدف ایجاد ارزش افزوده حمایت می‌شود.

وی افزود: شرکت‌های دارای توان مالی و فنی در صورت داشتن صلاحیت می‌توانند فعالیت در پهنه‌هایی که تعریف می‌شود را آغاز کنند و وزارتخانه از آنها حمایت می‌کند.

سرقینی افزود: اکتشاف معادن به صورت سنتی دیگر قابل قبول و پذیرش نیست و بهره‌برداران باید با استفاده از روش‌های نوین و در صورت لزوم از تجربه و دانش فنی شرکت‌های خارجی بهره بگیرند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به بازدید خود از معادن سنگ تزیینی و نمای شهرستان‌های نی‌ریز و بوانات گفت: استان فارس با برخورداری از ۱۵۰ معدن سنگ تزیینی و نما با ظرفیت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از قطب‌های اصلی این معادن در کشور است که این ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۳ هزار و ۶۰۰ نفر را به دنبال داشته است.

وی از حمایت‌های دولت به‌منظور توسعه و تجهیز معادن و صنایع وابسته به فناوری‌های روز خبر داد و گفت: در این زمینه دولت تسهیلات ارزان قیمت اختصاص می‌دهد.

سرقینی افزود: تاکنون در استان فارس ۸ فعال معدنی متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید به ارزش ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

 

شهرستان بوانات در ۲۳۰ کیلومتر شمال شرق شیراز و شهرستان نی‌ریز در ۱۹۲ کیلومتری شرق مرکز استان فارس واقع است.