نوزادان خوب و بد را از ۱۰ ماهگی تشخیص می‌دهند

نوزادان خوب و بد را از ۱۰ ماهگی تشخیص می‌دهند مطالعات پژوهشگران نشان می‌دهد مغز انسان از دوران کودکی و سن ۱۰ ماهگی به بعد قادر به تشخیص ارتباط بین ارزش‌‌‌ها و تلاش برای به دست آوردن آنها است. به گزارش سینا پرس، پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد کودکان و نوزادان نه تنها قادر به فهم […]

نوزادان خوب و بد را از ۱۰ ماهگی تشخیص می‌دهند

مطالعات پژوهشگران نشان می‌دهد مغز انسان از دوران کودکی و سن ۱۰ ماهگی به بعد قادر به تشخیص ارتباط بین ارزش‌‌‌ها و تلاش برای به دست آوردن آنها است.

به گزارش سینا پرس، پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد کودکان و نوزادان نه تنها قادر به فهم ارزش‌ها، مفاهیم اقتصادی و… هستند، طور مستقیم می‌توانند برخی مفاهیم فیزیکی را تجربه و درک کنند. یافته‌های اخیر نشان می‌دهد این موضوع حتی درباره نوزادان نیز صادق بوده و نوزادان قادر به فهم ارزش‌‌‌ها و درک تفاوت بین آنها هستند. در حقیقت به اعتقاد دانشمندان حتی نوزادان ۱۰ ماهه قادر به مشاهده گزینه‌های موجود جهت انتخاب بوده و می‌توانند گزینه مطلوب تر خود را شناسایی کنند.

 

آزمایشات انجام شده علاوه بر نشان دادن این مسأله که نوزادان قادر به درک مفاهیم اقتصادی از جمله فرصت‌‌‌ها و هزینه‌ها هستند، اثبات کرد که کودکان در سنی که هنوز قادر به راه رفتن نیستند، قادر به درک دشوار بودن پرش از موانع بلند یا بالا رفتن از ساختمان‌ها هستند.