گاز‌رسانی به روستاهای دولت‌آباد و رحمت‌آباد در حال اجرای مراحل مناقصه‌گذاری است

مدیر‌عامل شرکت گاز استان کردستان گاز‌رسانی به روستاهای دولت‌آباد و رحمت‌آباد در حال اجرای مراحل مناقصه‌گذاری است مدیر‌عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: یکی از برنامه‌های مدیریت گاز استان کردستان به منظور رونق تولید و اشتغال، حمایت از واحدهای تولیدی و اقتصادی است. احمدفعله‌‌گری در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهارکرد: طبق مصوبه مجلس، شرکت‌های گاز مکلف […]

مدیر‌عامل شرکت گاز استان کردستان

گاز‌رسانی به روستاهای دولت‌آباد و رحمت‌آباد در حال اجرای مراحل مناقصه‌گذاری است

مدیر‌عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: یکی از برنامه‌های مدیریت گاز استان کردستان به منظور رونق تولید و اشتغال، حمایت از واحدهای تولیدی و اقتصادی است.

احمدفعله‌‌گری در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهارکرد: طبق مصوبه مجلس، شرکت‌های گاز مکلف به توسعه گازرسانی به منظور محرومیت‌زادیی و رونق تولید هستند و در این راستا از واحدهای تولیدی و اقتصادی که در زمینه تأمین گاز مصرفی مشکل دارند، حمایت خواهد شد.

وی از برنامه تأمین گاز خانگی برای ۴۴ هزار خانوار استان کردستان خبر داد و گفت: توسعه مجتمع‌های گاز‌رسانی یکی از راهکارهای توسعه برنامه گاز‌رسانی است.

مدیر‌عامل شرکت گاز استان کردستان به راه‌اندازی مجتمع گاز‌رسانی رستایی در قزل‌آغاج اشاره کرد و ادامه‌داد: برای راه‌اندازی این مجتمع افزون بر ۱۰میلیارد ریال هزینه شده و حدود ۱۶هزار متر لوله و ۱۳۵ علمک برای گاز‌رسانی به ۱۳۵ خانوار ۴ روستای حوزه این مجتمع استفاده شده است.

به گفته وی به‌طور میانگین برای هر خانوار حوزه این مجتمع حدود ۸۰ میلیون ریال هزینه شده است و در عین حال از حدود ۴۵۰ هزار لیتر سوخت مایع نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

فعله‌گری به ادامه برنامه گاز‌رسانی به ۷ روستای دیگر تا پایان سال‌جاری اشاره و خاطرنشان‌کرد: پروژه گاز‌رسانی به دهستان جعفرآباد نیز به سرعت در دست اجرا است و تاکنون ۱۴۲ انشعاب و علمک در این روستا نصب شده است و حداکثر تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مقام استانی در خصوص ۵۲ روستای باقی مانده برای گازرسانی این شهرستان نیز اظهار‌کرد: ۱۴روستای دیگر تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید و کار گاز‌رسانی به روستاهای دولت‌آباد و رحمت‌آباد در حال اجرای مراحل مناقصه‌گذاری است و پس از اتمام این مرحله عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با بیان تا‌کنون از حدود ۹ هزار خانوار روستایی شهرستان بیجار، بیش از ۷ هزار خانوار آن از گاز خانگی برخوردار شده‌اند وعده داد؛ برنامه برخوداری ۳۶ روستای دیگر تا پایان سال ۱۳۹۷ به اتمام خواهد رسید.

 

فعله‌گری در پایان با تأکید برای همراهی با واحدهای تولیدی و اقتصادی گفت: برای اجرا و دسترسی آسان مردم به گاز مصرفی در شهرستان بیجار، حدود یک هزار کیلومتر لوله‌گذاری، بیش از ۱۷ هزار علمک نصب و بیش از ۲۸ هزار مشترک پذیرش شده‌اند.