بخش خصوصی پروژه می‌خواهد نه کمک مالی

رییس اتحادیه صنایع‌هوایی ایران اعلام کرد بخش خصوصی پروژه می‌خواهد نه کمک مالی   رییس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی گفت: در حالی که میانگین سن ناوگان هوایی در منطقه ۵ سال برآورد می‌شود، میانگین سنی هواپیما‌ها در ایران ۲۳ سال است. به گزارش ایرنا، مسعودقاسمی، بر ضرورت نوسازی ناوگان هوایی کشور تأکید کرد و […]

رییس اتحادیه صنایع‌هوایی ایران اعلام کرد

بخش خصوصی پروژه می‌خواهد نه کمک مالی

 

رییس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی گفت: در حالی که میانگین سن ناوگان هوایی در منطقه ۵ سال برآورد می‌شود، میانگین سنی هواپیما‌ها در ایران ۲۳ سال است.

به گزارش ایرنا، مسعودقاسمی، بر ضرورت نوسازی ناوگان هوایی کشور تأکید کرد و اظهارداشت: طبق سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور، ایران باید رتبه نخست جابه جایی بار و رتبه دوم حمل و نقل مسافر را در صنعت هوایی منطقه کسب کند اما با داشتن ۱۵۰ تا ۱۶۰ هواپیما این امکان وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به علاقه مسافران به استفاده از پروازهای خارجی، نمی‌توان به هدف تعیین شده در سند چشم‌انداز در زمینه توسعه صنعت هوایی ایران دست یافت.

به گزارش ایرنا، یکی از بندهای مهم برنامه جامع اقدام مشترک ایران و گروه ۱+۵ که در دی ماه ۹۴ اجرای آن آغاز شد، رفع تحریم از صنعت هوایی کشور و امکان خرید هواپیماهای نو مسافری برای ایران بود. بعد از برجام نوسازی ناوگان هوایی و تجهیزات فرودگاهی بلافاصله از طرف دولت پیگیری شد و با سفر رییس‌جمهوری به فرانسه و ایتالیا قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس، ۸۰ هواپیمای بوئینگ و ۲۰ هواپیمای اِی.تی.آر (ATR) با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بسته شد.

تاکنون چند فروند از این هواپیما‌ها تحویل ایران شده است و بقیه به مرور به ناوگان هوایی کشور افزوده می‌شود.

رییس اتحادیه صنایع هوایی همچنین در این آیین گفت: اکنون ۲۴۰ شرکت خصوصی در صنعت هوایی کشور فعالیت می‌کنند که نیمی از آنها دانش‌بنیان هستند و به بخش دولتی خدمات ارایه می‌کنند و با اعتماد به توانایی‌های این بخش می‌توان حرکت رو به جلویی داشته باشیم.

قاسمی یادآورشد: صنعت هوایی کشور همواره در دوره تحریم‌ها مورد هجمه دشمنان قرار گرفت اما بخش خصوصی با وجود مشکلات در این بخش، با اتکا به توان مهندسان داخلی، خدمات قابل توجهی را به صنعت هوانوردی کشور ارایه کرده است.

وی با تأکید بر این‌که تحریم مشکل اصلی صنعت حمل و نقل کشور است، گفت: بحث‌های سیاسی همواره به عنوان مانعی مهم در صنعت حمل و نقل وجود داشته است و تنها با همکاری بخش خصوصی و دولتی است که می‌توان بر این مشکلات فائق آمد.

وی با اشاره به این‌که خواست بخش خصوصی صنعت هوایی حمایت دولت است، اضافه‌کرد: بخش خصوصی به دنبال دریافت کمک‌های مالی از دولت نیست بلکه دولت می‌تواند با واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی از آن حمایت کند.

رییس اتحادیه صنایع هوایی و فضای تأکید کرد: از دولت می‌خواهیم که کار‌ها را به این بخش واگذار کند و از خریدهای خارجی جلوگیری کند.

 

توسعه همکاری فعالان صنعت هوا – فضای کشور در عرصه بین‌المللی و حرکت مطلوب در مسیر گسترش صادرات و ارتقای سطح تکنولوژی از اهداف برگزاری این رویداد است.