سوآپ یک‌میلیون‌و۸۰۰هزار بشکه نفت خام در منطقه شمال

سوآپ یک‌میلیون‌و۸۰۰هزار بشکه نفت خام در منطقه شمال مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال از سوآپ یک‌میلیون‌و۸۰۰هزار بشکه نفت خام کشورهای حاشیه دریای خزر به پالایشگاه تهران خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران-منطقه شمال، سیدحمیدحسینی،. مدیر منطقه با اشاره به آغاز فعالیت […]

سوآپ یک‌میلیون‌و۸۰۰هزار بشکه نفت خام در منطقه شمال

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال از سوآپ یک‌میلیون‌و۸۰۰هزار بشکه نفت خام کشورهای حاشیه دریای خزر به پالایشگاه تهران خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران-منطقه شمال، سیدحمیدحسینی،. مدیر منطقه با اشاره به آغاز فعالیت طرح سوآپ نفت خام کشورهای حاشیه دریای خزر از ۱۲ مرداد امسال، افزود: تا پایان آبانماه یک‌میلیون‌و۸۰۰هزار بشکه نفت خام از طریق خطوط لوله و تأسیسات منطقه شمال به پالایشگاه تهران منتقل شد.

حسینی با اشاره به این‌که در حال حاضر استارت خط لوله ۳۲ اینچ انتقال نفت خام نکا –ساری–ری با توجه به حجم نفت آماده انتقال در ساحل نکا برنامه‌ریزی میشود، افزود: خط انتقال نفت خام تاکنون در ۵ مرحله استارت شده و هر مرحله سه روز به طول انجامیده است.

مدیر منطقه شمال خاطرنشان کرد: تاکنون۴۰ کشتی نفتکش در ساحل نکا پهلوگرفتهاند و با افزایش حجم متوسط نفت خام آماده انتقال، در گام نخست آمادگی لازم برای انتقال نفت خام تا ۳۷۰هزار بشکه در روز توسط خطوط لوله نفتی منطقه شمال وجود دارد.

وی میانگین انتقال نفت خام از زمان آغاز مجدد طرح سوآپ را ۵۸۰هزار بشکه در ماه اعلام و ابراز امیدواری کرد با تلاشهای انجام شده توسط مدیران بالادستی صنعت نفت و آمادگی کامل کارکنان منطقه شمال برای افزایش حجم انتقال در طرح سوآپ، بتوانیم با آمادگی بیش‌تر شرکتهای سوآپر، این رقم را به سقف واقعی خود یعنی ۵۰۰هزار بشکه در روز برسانیم.

 

حسینی یادآور شد: نفت خام کشورهای حاشیه دریای خزر با تلاش کارکنان ۴ مرکز انتقال نفت خام در نکا، ساری، گلپل و اوریم واقع در منطقه شمال و فشارشکن مغانک به تهران منتقل میشود.