مسابقه انتخاب مشاوران نوسازی تأسیسات نفتی استارت می خورد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در گفتگوی اختصاصی با مناقصه‌مزایده مطرح کرد مسابقه  انتخاب مشاوران نوسازی تأسیسات نفتی استارت می خورد   دو میدان از مناطق نفتخیز جنوب تا پایان سال به مناقصه می‌رود سمیه مهدوی- نوسازی و بازسازی تأسیسات بخش تولید نفت و گاز یکی از اولویت‌های تعریف شده وزارت نفت است که برای […]

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در گفتگوی اختصاصی با مناقصه‌مزایده مطرح کرد

مسابقه  انتخاب مشاوران نوسازی تأسیسات نفتی استارت می خورد  

دو میدان از مناطق نفتخیز جنوب تا پایان سال به مناقصه می‌رود

سمیه مهدوی- نوسازی و بازسازی تأسیسات بخش تولید نفت و گاز یکی از اولویت‌های تعریف شده وزارت نفت است که برای محقق شدن آن برنامه‌هایی تدوین شده تا براین اساس اقداماتی اجرایی آن انجام شود. باتوجه به این مهم شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نخستین فاز اجرای طرح نوسازی و بازسازی تأسیسات روسطحی را ، استارت زده است.

بیژن عالیپور؛ مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب؛ در گفتگو با خبرنگار مناقصه‌مزایده در خصوص اولویت‌بندی پروژه‌های بازسازی‌ بیان کرد: اولویت بازسازی تجهیزات صنعت نفت در شرکت منطقه نفتخیز جنوب مربوط به تأسیساتی است که قدمت و طول عمر بیش‌تری نسبت به سایر تجهیزات دارند، بنابراین کار نوسازی را از قدیمی‌ترینشان شروع خواهیم کرد.

عالیپور در ادامه گفت: مشاوران ایرانی و خارجی پس از فهرست‌بندی تأسیسات،اولویت دار  مطالعات لازم را روی آنها انجام خواهند داد.

عالیپور در پاسخ به این سؤال که مسابقه  انتخاب مشاوران در چه مرحله‌ای قرار داد، تصریح کرد: شرح نیاز و خدمات تأسیسات و واحدهای عملیاتی براساس فرجه یک ماه‌های که به شرکت مناطق نفت خیز جنوب داده شده بود در قالب یک پکیج به معاونت مهندسی و پژوهشی وزارت نفت ارسال شد تا به اتفاق شرکت مهندسی ساختمانی نفت ایران ظرف ۷ ماه لیست را تهیه کنند؛ بنابراین بعد از تدوین شرح نیاز و خدمات و انجام مطالعات، مجموعه نفت خود را  جهت انتخاب مشاوران آماده خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به قراردادهای جدید نفتی شرکت مناطق نفتخیز جنوب گفت: یک تا دو میدان از میادین مناطق نفت خیز درقالب قراردادهای جدید نفتی قرار است که تا پایان سال به مناقصه برود.

گفتنی است در شهریور سال جاری وزیر نفت با صدور ابلاغیهای به شرکت ملی نفت، اقدامات لازم را برای نوسازی و بازسازی تأسیسات روسطحی بخش تولید نفت و گاز تعیین کرد.در بخشی از این ابلاغیه آمده است؛ انتخاب مشاور/مشاوران ذی‌صلاح ایرانی و عقد قرارداد با آن/آنها حداکثر تا تاریخ ۳۰/۰۹/۱۳۹۶برای تهیه گزارش کامل از وضعیت موجود همه تأسیسات روسطحی مناطق نفتخیز جنوب از جمله تأسیسات سرچاهی، چندراههها، خطوط لوله جریانی، واحدهای بهرهبرداری، واحدهای نمکزدایی و تأسیسات مرتبط، واحدهای NGL، واحدهای تقویت فشار، واحدهای تزریق گاز و تأسیسات فرازآوری با گاز و خطوط لوله انتقال نفت و گاز در محدوده مناطق، طبق فرمت و نیز شرح خدماتی که باید تا تاریخ ۱۵/۷/۱۳۹۶ توسط آن شرکت تهیه و ابلاغ شود.

گزارشهای مشاوران صرفاً باید بر پایه آخرین مستندات و مدارک موجود و بازدید میدانی از تأسیسات تهیه شود.

 

همزمان با شروع اقدامات برای اجرای فوق، باید برای انتخاب مشاور ذیصلاح بینالمللی به عنوان مشاور مادر (با مشارکت بالای مشاور ایرانی به عنوان شریک)، برای انجام مطالعات مربوط به نوسازی و در مواردی بازسازی، اصلاح و تکمیل تأسیسات موجود نفت در مناطق نفتخیز‌جنوبی، اقدام شود.