افزایش دو برابری پرداخت اعتبارات تکمیل طرح‌ها

معاون وزیر اقتصاد نسبت به سال گذشته اعلام کرد افزایش دو برابری پرداخت اعتبارات تکمیل طرح‌ها  معاون نظارت مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی و خزانه‌دار کل کشور گفت: در ۸ ماه امسال بیش از دو برابر سال گذشته اعتبار عمرانی برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام پرداخت شد که این افزایش پرداختی در […]

معاون وزیر اقتصاد نسبت به سال گذشته اعلام کرد

افزایش دو برابری پرداخت اعتبارات تکمیل طرح‌ها

 معاون نظارت مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی و خزانه‌دار کل کشور گفت: در ۸ ماه امسال بیش از دو برابر سال گذشته اعتبار عمرانی برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام پرداخت شد که این افزایش پرداختی در کشور کم سابقه است.

به گزارش ایرنا، رحمت‌ا…اکرمی در ششمین همایش سراسری معاونین نظارت مالی و رؤسای خزانه معین استان‌های کشور در گرگان اظهارکرد: با نگاه ویژه دولت بر لزوم توجه و تأکید بر اجرا و تکمیل طرح‌ها، از ابتدای امسال تاکنون بیش از۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نقدی و غیرنقدی به طرح‌های عمرانی پرداخت شد که تلاش داریم در مدت زمان باقیمانده تا پایان سال این رقم باز هم افزایش پیدا کند.

وی بیان‌کرد: اینک یکی از مشکلات جدی کشور، تقدم هزینه‌ها بر درآمد است که باید با کار و تلاش و تعیین روش‌های جدید درآمدی، این فاصله جدی و نگران‌کننده تا حد زیادی کاهش یابد.

معاون نظارت مالی وزیر اقتصاد افزود: بودجه امسال کل کشور بیش از ۳۴۶ هزار میلیارد تومان است اما با گذشت ۸ماه از سال فقط ۱۷۱ هزار میلیارد تومان آن محقق شده است.

اکرمی ادامه‌داد: ۵۳ هزار میلیارد تومان از این درآمد از محل فروش نفت، ۵۱ هزار میلیارد تومان از دریافت مالیات، ۳۵هزار میلیارد تومان از واگذاری دارایی‌ها و مابقی از سایر محل‌های درآمدی به دست آمد.

وی اظهار‌کرد: با وجود فاصله تحقق درآمدهای امسال مطابق برنامه‌ریزی‌ها، باز هم این درآمد در مقایسه با سال قبل ۳۳٫۵ درصد افزایش دارد.

اکرمی بیان‌کرد: با وجود افزایش درآمدی امسال و رسیدن به درآمد ۱۷۱ هزار میلیارد تومانی، مصرف بودجه کشور تاکنون از ۱۹۶ هزار میلیارد تومان گذشته که لازم است در نحوه مدیریت‌های کشور و فاصله گرفتن از اتکای صرف به بودجه‌های دولتی تجدید نظر جدی شود .

خزانه‌دار کل کشور ادامه‌داد: مدیران هزینه‌ای، یکی از معضلات جدی کشور و تغییر رویکرد به سمت درآمدزایی مدیران یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای گرفتار نشدن در بحران‌های مالی و کمبود اعتباری در آینده است.

وی به عملکرد ۸ ماهه کشور در تحقق بودجه و درآمد اشاره کرد و گفت: بی‌تردید با روش‌های موجود و با توجه به چند ماه باقیمانده تا پایان سال امکان تحقق کامل بودجه پیش‌بینی شده وجود ندارد.

اکرمی بیان‌کرد: اگر تلاش بیش‌تر در این بخش صورت نگرفته و راهی برای افزایش درآمد‌ها اندیشیده نشود در آینده حتی برای پرداخت حقوق کارکنان دولت هم با مشکل مواجه می‌شویم.

معاون نظارت مالی وزیر امور اقتصادی و دارایی؛ کاهش اتکای دولت به نفت را تصمیمی ستودنی و آینده‌نگرانه دانست و گفت: حذف کامل اتکا به نفت که اولویت جدی کشور در آینده است با نگاه‌های کنونی به نحوه مدیریت هزینه‌زا امکان‌پذیر نیست.