راه‌اندازی ۷ صندوق خطرپذیر در مناطق آزاد

راه‌اندازی ۷ صندوق خطرپذیر در مناطق آزاد مدیر سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: مناطق آزاد کشور پتانسیل راه‌اندازی ۷ صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر را برای اجرای طرح‌های فناورانه دارند. به گزارش مهر، مهدی‌غلاملو مدیر سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر صندوق نوآوری و شکوفایی اظهارداشت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر زیرمجموعه سرمایه‌گذاری‌های خصوصی هستند و یکی از روش‌های تأمین مالی […]

راه‌اندازی ۷ صندوق خطرپذیر در مناطق آزاد

مدیر سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: مناطق آزاد کشور پتانسیل راه‌اندازی ۷ صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر را برای اجرای طرح‌های فناورانه دارند.

به گزارش مهر، مهدی‌غلاملو مدیر سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر صندوق نوآوری و شکوفایی اظهارداشت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر زیرمجموعه سرمایه‌گذاری‌های خصوصی هستند و یکی از روش‌های تأمین مالی شرکت‌های فناوری و ایده‌های فناورانه محسوب می‌شوند.

وی اظهارداشت: بنا داریم براساس تفاهمنامه‌ای که با مناطق آزاد منعقد می‌کنیم ۷ صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در این مناطق راه‌اندازی کنیم زیرا این مناطق ظرفیت راه‌اندازی این صندوق‌ها را دارند.

غلاملو با تأکید بر این‌که کمک و ایجاد صندوق‌های خطرپذیر جزو وظایف صندوق نوآوری و شکوفایی به شمار می‌رود، گفت: شرکت‌ها در مناطق آزاد تمایل به دانش‌بنیان شدن ندارند اما راغب به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر هستند از این رو می‌توان گفت این منطقه پتانسیل ایجاد صندوق‌های خطرپذیر را دارد.

 

 به گفته وی حرکت به سمت کارآفرینی فناورانه با ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر میسر خواهد شد.