تنها ۳۰ درصد بودجه پژوهشی وزارت علوم اختصاص یافته است

معاون پژوهشی وزارت علوم تنها ۳۰ درصد بودجه پژوهشی وزارت علوم اختصاص یافته است  معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: در سال ۹۶ تاکنون تنها ۳۰ درصد بودجه پژوهشی وزارت علوم اختصاص یافته است. به گزارش مهر، مسعودبرومند در نشست خبری در وزارت علوم گفت: میزان بودجه پژوهشی در کشور کافی نیست و با توجه به […]

معاون پژوهشی وزارت علوم

تنها ۳۰ درصد بودجه پژوهشی وزارت علوم اختصاص یافته است

 معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: در سال ۹۶ تاکنون تنها ۳۰ درصد بودجه پژوهشی وزارت علوم اختصاص یافته است.

به گزارش مهر، مسعودبرومند در نشست خبری در وزارت علوم گفت: میزان بودجه پژوهشی در کشور کافی نیست و با توجه به این موضوع باید نظام مالی در دانشگاه‌ها شکل گیرد تا بخشی از این مشکل برطرف شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم اظهارداشت: باید با درک مشکلات دانشگاه‌ها نسبت به ارایه راه‌حل‌ها برای بودجه پژوهشی در سال ۹۷ اقدام کنیم که در این راستا از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده‌ایم که میزان بودجه پژوهشی افزایش یابد.

برومند تصریح‌کرد: بخش‌هایی که مرتبط با امر پژوهش هستند مانند صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری و وزارت علوم باید با یکدیگر هماهنگ‌تر عمل کنند.

وی عنوان‌کرد: بودجه وزارت علوم حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است که از این میزان تنها ۲۳ درصد آن به بخش پژوهش اختصاص می‌یابد که آنچه محقق می‌شود، کم‌تر از این رقم است.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان‌کرد: در واقع بودجه پژوهشی وزارت علوم، یک چهارم کل بودجه آموزش عالی به شمار می‌رود که این رقم باید افزایش یابد.

برومند تأکیدکرد: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی باید به بازارهای جهانی نگاه کنند و در عرصه‌های پروژه‌های مشترک جهانی مشارکت کنند تا از این طریق بتوانند بودجه‌های جهانی را نیز دریافت کنند.

 

وی افزود: در سال‌جاری تنها ۳۰ درصد بودجه پژوهشی وزارت علوم پرداخت شده است.