کمک ۴۹ میلیارد تومانی مردم به هلال‌احمر برای زلزله زدگان کرمانشاه

کمک ۴۹ میلیارد تومانی مردم به هلال‌احمر برای زلزله زدگان کرمانشاه رییس جمعیت هلال‌احمر گفت: هلال‌احمر حدود ۴۹ میلیارد تومان کمک‌ نقدی و حدود ۲۰۰۰۰ تن اقلام غذایی و امدادی معادل ارزش ریالی ۷۰ میلیارد تومان از طرف مردم برای زلزله‌زدگان کرمانشاه جمع‌آوری کرده است. به گزارش ایلنا، پیوندی در نشستی با حضور دبیرکل فدراسیون […]

کمک ۴۹ میلیارد تومانی مردم به هلال‌احمر برای زلزله زدگان کرمانشاه

رییس جمعیت هلال‌احمر گفت: هلال‌احمر حدود ۴۹ میلیارد تومان کمک‌ نقدی و حدود ۲۰۰۰۰ تن اقلام غذایی و امدادی معادل ارزش ریالی ۷۰ میلیارد تومان از طرف مردم برای زلزله‌زدگان کرمانشاه جمع‌آوری کرده است.

به گزارش ایلنا، پیوندی در نشستی با حضور دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر اظهار کرد: حادثه غم‌بار زلزله کرمانشاه همه مردم نوع دوست را متأثر کرد و جمعیت هلال‌احمر نیز به عنوان ارگان امدادی در ساعات اولیه با تمام امکانات در خدمت مردم کرمانشاه بود و توانست تا قبل از ۱۲ ساعت اولیه بعد از حادثه، امداد و نجات را با کمک نیروهای نظامی و انتظامی به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: شدت زلزله، وسعت مناطق درگیر، تلفات کم و مصدومین زیاد و حدود ۲۷۰۰ نفر انسان گرفتار شده در زیر آوار، روند عملیات امداد و نجات نشان‌دهنده سرعت عمل و موفقیت برای همه نیروهای امدادی در کشور بود.

پیوندی اضافه کرد: اعزام ۵۴۱ تیم تخصصی از رده‌های مختلف امداد و نجات و با تمام امکانات و توان نشان از این بود که هلال‌احمر از آمادگی خوبی برخوردار بوده و توانست در موقعیت حساس در مناطق صعب‌العبور به یاری هموطنان زلزله‌زده بشتابد. همچنین نجات انسان‌ها برای ما اولویت بسیار زیادی دارد و بر همین اساس در لحظات اول جز به نجات جان انسان‌ها به چیز دیگری فکر نکردیم.

 

الحاج‌اس‌سی، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ نیز در این دیدار اظهار کرد: سال‌هاست در فدراسیون کار می‌کنم و شاهد این بودم که جمعیت هلال‌احمر ایران در همه جا حضور داشت و کمک‌های بسیاری کرد و به خاطر عملکردی که هلال‌احمر ایران داشته است، می‌خواهم احساس کنید که فدراسیون لحظه به لحظه در کنار شما حضور دارد. بنابراین امیدوارم پیام‌آور ۱۸۹ پایگاه جمعیت هلال‌احمر و حدود ۱۷میلیون داوطلبی که در حال حاضر در صلیب سرخ حضور دارند باشم و همبستگی خودمان را به مردم آلام دیده اعلام کنیم و بگوییم که در کنار شما هستیم.