خصولتی‌‌ها باید تعیین تکلیف شوند

رییس مجلس شورای اسلامی خصولتی‌‌ها باید تعیین تکلیف شوند رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای صحیح سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: کمیسیون ویژه مجلس باید برای بودجه ۹۷ پیشنهاد بدهد که این خصولتی‌‌ها تعیین تکلیف شوند. به گزارش افکارنیوز، در جلسه علنی دیروز مجلس و پس از بررسی گزارش کمیسیون […]

رییس مجلس شورای اسلامی

خصولتی‌‌ها باید تعیین تکلیف شوند

رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای صحیح سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: کمیسیون ویژه مجلس باید برای بودجه ۹۷ پیشنهاد بدهد که این خصولتی‌‌ها تعیین تکلیف شوند.

به گزارش افکارنیوز، در جلسه علنی دیروز مجلس و پس از بررسی گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی درباره نحوه اجرای قانون این سیاست‌ها و به دلیل درخواست این کمیسیون، طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی اعلام وصول شد. این طرح در ۵ محور به‌دنبال اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است.

علی لاریجانی، رییس مجلس ضمن تأکید بر این‌که نمایندگان پیشنهاداتشان را در رابطه با این طرح به کمیسیون ویژه ارایه دهند، گفت: این گزارش نشان می‌دهد که در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اشکالات اساسی وجود دارد؛ همین مسأله را مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در گزارش خودش اعلام کرد که در اجرای اصل ۴۴، درست عمل نشده است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از حرف‌های سیاست‌های اصل ۴۴ این بود که فضای رقابتی ایجاد شود نه این‌که اموال دولتی را برای رد دیون بدهند.

وی تأکید کرد: کمیسیون ویژه مجلس پیگیری کند که این روال درست شود چرا که در غیراین صورت، رویه اقتصادی کشور هم درست نمی‌شود.

لاریجانی خواستار ارایه پیشنهادات کمیسیون ویژه مجلس برای بودجه ۹۷ شد و گفت: این خصولتی‌‌ها باید تعیین تکلیف شوند؛ ظاهرا برخی از این دستگاه‌ها همچنان علاقه دارند که تصدی گری خود را ادامه دهند.

وی در ادامه با اشاره به آیت‌ا…مدرس خاطرنشان ساخت: دقت نظر ایشان در آبادانی کشور فوق‌العاده بود و در آن زمان روی ذوب‌آهن و قطار دقت نظر داشت و می‌گفت باید در این حوزه‌ها کار شده و به تولید داخلی اهمیت داده شود.

 

رییس نهاد قانون‌گذاری کشور بر همین اساس، تصریح کرد: شهید مدرس دخالت دولت در مسایل اقتصادی را قبول نداشت و معتقد بود هر جا دولت‌‌‌ها دخالت کنند، خسارت وارد می‌شود، لذا ایشان ذهن روشنی برای اداره کشور داشت و به اقتصاد دولتی معتقد نبود.