۶۵هزار پروژه نیمه‌تمام نیازمند ۵۰۰‌هزار میلیارد تومان پول است

عضو هیأت رییس مجلس در گفت‌وگوی اختصاصی با مناقصه‌مزایده ۶۵هزار پروژه نیمه‌تمام نیازمند ۵۰۰‌هزار میلیارد تومان پول است   رامین شاهی – عضو هیأت رییس مجلس گفت: هم اکنون ۶۵هزار طرح نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که برای تکمیل آنها  به ۵۰۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و تنها راه برون‌رفت از این چالش، واگذاری […]

عضو هیأت رییس مجلس در گفت‌وگوی اختصاصی با مناقصه‌مزایده

۶۵هزار پروژه نیمه‌تمام نیازمند ۵۰۰‌هزار میلیارد تومان پول است

 

رامین شاهی – عضو هیأت رییس مجلس گفت: هم اکنون ۶۵هزار طرح نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که برای تکمیل آنها  به ۵۰۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و تنها راه برون‌رفت از این چالش، واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام است.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگوی اختصاصی با مناقصه‌مزایده افزود: با شرایط فعلی و تحقق بودجه عمرانی که سالانه حدود ۲۰ تا ۳۰هزار میلیارد تومان است، یقیناً تا ۱۰ تا ۱۵ سال آینده هم نمی‌توانیم پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

نماینده مردم گرمسار در مجلس در پاسخ به سؤال مناقصه‌مزایده در خصوص اولویت‌های بودجه سال ۱۳۹۷، خاطرنشان کرد: برای بودجه سال ۱۳۹۷، چند مسأله دارای اولویت است که باید آنها را به عنوان ویژگی در نظر گرفت، از جمله، انضباط مالی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و مسأله بعدی، عملیاتی شدن بودجه است که طبق قانون باید ۲۰ درصد بودجه کشور عملیاتی باشد

دبیر هیأت رییسه مجلس دهم افزود: در جلسه مشترک دکتر نوبخت با نمایندگان مجلس، بر آغاز بودجه‌ریزی عملیاتی تأکید شد؛ اما در کنار آن، تحقق بودجه عملیاتی در کشور ما نیازمند کاهش هزینه‌های جاری دولت است. لذا برای سال آینده، باید ۲۰هزار میلیارد تومان از هزینه‌های جاری دولت کاهش یابد. به همین خاطر لازم است همه دستگاه‌های دولتی در جهت صرفه‌جویی حرکت کنند و هزینه‌های جاری خود را افزایش ندهند.

کاتب با اشاره به این‌که سقف بودجه باید با ۳۲۰هزار میلیارد تومان بسته شود، تصریح کرد: مسأله مهم دیگر برای بودجه ۹۷، بحث هدفمندی یارانه‌ها است که باید از بلاتکلیفی خارج شود.

 

 وی ادامه داد: موضوع دیگر مورد نظر در بودجه سال ۹۷، طرح تحول سلامت است که به دلیل بدهی بالای دولت باید برنامه‌ای داشته باشیم که امکان ادامه آن را داشته باشیم، زیرا این گونه امکان ادامه طرح وجود ندارد. همچنین لازم است بحث صندوق‌های بازنشستگی را در بودجه سال ۹۷ جدی گرفت تا آنها بتوانند در آینده روی پای خود به صورت مستقل بایستند و دیگر از اعتبارات جاری استفاده نکنند.