۹۰ درصد جرایم جنایی در سال جاری کشف شد

رییس پلیس آگاهی ناجا ۹۰ درصد جرایم جنایی در سال جاری کشف شد رییس پلیس آگاهی ناجا از افزایش ۹۰ درصدی کشف مجموع جرایم جنایی در سال جاری و سال‌های گذشته خبر داد و گفت: هیچ پرونده‌ای از حوزه جنایی نباید از روی میز تا هنگام کشف، کنار گذاشته شود . به گزارش ایرنا، محمدرضا‌مقیمی […]

رییس پلیس آگاهی ناجا

۹۰ درصد جرایم جنایی در سال جاری کشف شد

رییس پلیس آگاهی ناجا از افزایش ۹۰ درصدی کشف مجموع جرایم جنایی در سال جاری و سال‌های گذشته خبر داد و گفت: هیچ پرونده‌ای از حوزه جنایی نباید از روی میز تا هنگام کشف، کنار گذاشته شود .

به گزارش ایرنا، محمدرضا‌مقیمی در همایش رؤسای ادارت مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی سراسر کشور، اظهارداشت: وقوع جرایم جنایی زاییده کم کاری برخی سازمان‌ها و سایر ارگان‌های دخیل و اثر‌گذار است.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با جرایم جنایی، گفت: کشف پرونده‌های جرایم جنایی در کم‌ترین زمان و کیفیت کشف این پرونده‌ها از شاخصه‌های مهم این حوزه می‌باشد و توانمندی کارآگاهان، گواه آن است.

رییس پلیس آگاهی ناجا با بیان این‌که ملاک ما در حوزه جرایم جنایی کیفیت کشف است، تصریح‌کرد: ارزیابی جرایم دیگر بیش‌تر عددی و کمی است اما جرایم جنایی متکی بر هوش، استعداد و توانمندی افسران مجرب می‌باشد و قدرت تجزیه و تحلیل کارآگاهان در این رابطه نقش تأثیرگذاری دارد.

وی از افزایش ۹۰ درصدی کشف مجموع جرایم جنایی در سال جاری و سال‌های گذشته خبر داد و تصریح‌کرد: یکی از موضوعات مهم، بهره‌برداری از توانمندی‌ها و امکانات است، با توجه به حساسیت این حوزه اعتبارات زیادی به جرایم جنایی اختصاص داده می‌شود.

وی به بازتاب واقعی یا غیرواقعی وقایع در شبکه‌های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: انتشار جنایات در جراید، فضای مجازی و… ضمن تشویش اذهان عمومی موجب انعکاس سریع این جنایات و افزایش خشونت در جامعه می‌شود.

 

سردار مقیمی بر اهمیت پیشگیری از وقوع جرایم جنایی و تأثیر آن در کاهش وقوع تأکید و تصریح کرد: این‌گونه جرایم همانند جرم سرقت کم‌تر قابل پیشگیری است اما وظیفه کارآگاهان جنایی در صورت وقوع، پیگیری جدی آن می‌باشد که باید صادقانه و بدون وقفه دنبال شود.