۱۲ درصد مردان و ۱۶ درصد زنان ایرانی افسرده هستند

۱۲ درصد مردان و ۱۶ درصد زنان ایرانی افسرده هستند معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس دستور رییس‌جمهور در شورای اجتماعی کشور، تدوین سند ملی سلامت اجتماعی در دستور کار قرار گرفته و از ابتدای سال ۹۷ اجرایی خواهد شد. به گزارش ایسنا، محمدهادی‌ایازی در حاشیه سومین سمپوزیوم پیشگیری از سرطان […]

۱۲ درصد مردان و ۱۶ درصد زنان ایرانی افسرده هستند

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس دستور رییس‌جمهور در شورای اجتماعی کشور، تدوین سند ملی سلامت اجتماعی در دستور کار قرار گرفته و از ابتدای سال ۹۷ اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمدهادی‌ایازی در حاشیه سومین سمپوزیوم پیشگیری از سرطان نسترن که در تالار سپید مشهد برگزار شد، تأکیدکرد: سند ملی سلامت اجتماعی مجموعه‌ای از اقدامات ایجابی است که باید در این حوزه برای ایجاد امید، نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در تمام حوزه‌ها در سطح کشور به منظور ارتقای وضعیت فعلی انجام شود.

وی با اعلام این‌که ۲۳٫۴ درصد مردم ایران دچار علائم اختلالات روانی هستند، گفت: ۱۲ درصد مردان و ۱۶ درصد زنان ایرانی افسرده هستند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت اضافه‌کرد: رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری که بخش عمده‌ای از دغدغه‌های مردم را تشکیل می‌دهد، پخش برنامه‌های نشاط‌آور نظیر خندوانه و دورهمی در رسانه ملی و ایجاد فضاهای سرگرم‌کننده برای مردم و افزایش مشارکت اجتماعی می‌تواند در کاهش میزان افسردگی در کشور مؤثر باشد تا نشاط اجتماعی در جامعه ایجاد شود.

ایازی ادامه‌داد: سلامت معنوی در تقویت سلامت روانی مردم بسیار تأثیرگذار است؛ اغلب افراد معنوی، از سلامت روان بیش‌تری برخوردارند، بنابراین علمای دینی نیز می‌توانند در سلامت روانی جامعه نقش ایفا کنند.

وی با بیان این‌که ۸۲ درصد مرگ و میر به علت بیماری‌های غیرواگیر است، اظهارکرد: قریب به ۳۵۰ مبتلا به سرطان در کشور وجود دارد و سالانه حدود ۱۰۰ هزار نفر ابتلا جدید به سرطان افزوده می‌شود. در برخی از استان‌ها عامل دوم و یا عامل سوم مرگ و میر سرطان است.

 

به گفته ایازی، بخش عمده‌ای از هزینه‌های مدیریت سلامت به حوزه درمان اختصاص می‌یابد و بخش عمده‌ای از این هزینه‌ها به بیماری‌های غیرواگیر و همچنین ۲۰ درصد از این هزینه‌ها به درمان و پیشگیری از سرطان اختصاص دارد.