محکومیت برخی پزشکان مشهور به‌دلیل دریافت زیرمیزی‌

  رییس هیأت بدوی سازمان نظام پزشکی از کاهش رابطه صمیمی و اخلاقمدار بین پزشک و بیمار خبر داد و گفت: ‌بسیاری از پزشکان معروف به دلیل دریافت زیرمیزی، ۳ تا ۶ ماه از طبابت محروم شدند بنابراین حکم قانون برای همه یکسان است. به گزارش فارس، ایرج خسرونیا در نشست خبری به مناسبت برپایی […]

 

رییس هیأت بدوی سازمان نظام پزشکی از کاهش رابطه صمیمی و اخلاقمدار بین پزشک و بیمار خبر داد و گفت: ‌بسیاری از پزشکان معروف به دلیل دریافت زیرمیزی، ۳ تا ۶ ماه از طبابت محروم شدند بنابراین حکم قانون برای همه یکسان است.

به گزارش فارس، ایرج خسرونیا در نشست خبری به مناسبت برپایی بیست و هفتمین کنگره متخصصان داخلی، گفت: در این دوره بحث پزشکی قانونی، اخلاق پزشکی و بیماری‌های نوظهور بررسی می‌شود تا فاصله بین پزشکان و مردم برطرف شود.

وی ادامه داد: با بالا رفتن سطح تکنولوژی، اخلاق جوامع رو به کاهش است، بنابراین با رشد تکنولوژی پزشکی نیز بین پزشک و بیمار فاصله افتاده و رابطه صمیمی بین آن‌ها از بین رفته است.

خسرونیا با اشاره به بیماری سرطان به عنوان سومین عامل مرگ و میر، گفت: از هر ۱۰۰ هزار نفر در دنیا ۱۳۵ نفر به سرطان مبتلا می‌شوند و هر چه سن جمعیتی بالاتر می‌رود، مرگ ناشی از آن بیش‌تر می‌شود. در کشور ما ۸٫۶ درصد جمعیت مسن است که اگر به ۱۱ درصد برسد، باید منتظر بالا رفتن سطح سرطان باشیم.

رییس انجمن متخصصان داخلی ایران با اشاره به این‌که آمار دقیقی از میزان ابتلا به سرطان در کشور در دسترس نیست، گفت: آماری که از سوی دولت اعلام شده ۴ هزار مبتلا را نشان می‌دهد، چرا که اکثر بیماران زمانی مراجعه می‌کنند که درمان جوابگو نیست، پس آمار واقعی خیلی بیش‌تر از آن است، مثلاً دیابت که گفته شده ۵ میلیون نفر بیمار داریم، اما عوارض آن در کشور ما بیش از سایر کشورهاست.

 

وی با انتقاد از روش‌های غلط غذایی که باعث شیوع سرطان‌‌ها شده، گفت: ۱۰ درصد چربی‌های مصرفی ما اسید چرب ترانس است که باید صفر باشد و ۲۵ درصد چربی‌های مصرفی اسیدچرب اشباع است که باید ۱۰ درصد باشد.