دعوت نماینده بانه از سرمایه‌گذاران برای شرکت در مناقصه

دعوت نماینده بانه از سرمایه‌گذاران برای شرکت در مناقصه نماینده مردم سقز و بانه گفت: مناقصه فرودگاه سقز آغاز شده و از همه سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم که در این مناقصه شرکت کنند. به گزارش ایرنا، محسن بیگلری با بیان این‌که ۵ مسیر از جاده‌های استان کردستان و آذربایجان‌غربی تنها یک ردیف اعتباری در بودجه کشور […]

دعوت نماینده بانه از سرمایه‌گذاران برای شرکت در مناقصه

نماینده مردم سقز و بانه گفت: مناقصه فرودگاه سقز آغاز شده و از همه سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم که در این مناقصه شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، محسن بیگلری با بیان این‌که ۵ مسیر از جاده‌های استان کردستان و آذربایجان‌غربی تنها یک ردیف اعتباری در بودجه کشور دارد، اظهار‌کرد: جاده‌های بانه‌ـ مریوان، بانه‌ـ سردشت، بانه‌ـ سقز، سردشت- پیرانشهر و سقز‌- مریوان یک ردیف اعتباری با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال برای آنها در بودجه تعریف شده است.

وی افزود: با این اعتبارات یک کیلومتر جاده می‌توان ساخت و انتظار داریم اعتباری جهشی برای مناسب‌سازی این جاده‌ها تعریف شود تا بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم.

بیگلری در بخش دیگری از سخنان خود به بدهی سرسام‌آور شهرداری‌های استان اشاره کرد و افزود: همه شهرداری‌های استان با مشکل بدهی‌های بالا مواجه هستند که باید برای این معضل بزرگ راهکاری مناسب ارایه شود.

وی گفت: در بانه حدود ۱۰۰ پاساژ با ۱۰هزار مغازه وجود دارد و بسیاری از فعالین اقتصادی بانه با کشورهای خارجی تجارت می‌کنند و نخبگان اقتصادی بانه از فرصت‌های مرز به خوبی استفاده کردند.

محمدفلاحی، فرماندار شهرستان بانه نیز گفت: با وجود مشکلات موجود شاخص‌های توسعه با شرایط کنونی شهرستان بانه همخوانی ندارد و نسبت به شاخص توسعه کشور عقب هستیم.

فلاحی افزود: در نظام برنامه‌ریزی کشور شاخصی برای توسعه شهرستان‌های مرزی نداریم و ۵۰ درصد کارهای ما مربوط به مرز است.

وی با اشاره به محرومیت شهرهای مرزی اظهار‌کرد: در نظام برنامه‌ریزی کشور اعتباری بابت مرزی بودن شهرهای مرزی وجود دارد که این عامل مهمی برای عقب‌ماندگی شهرهای مرزی است.

فلاحی از رشد ۹۳ درصدی صادرات در مرز سیرانبد بانه خبر داد و افزود: در ۸ ماه گذشته ۳۰ میلیون دلار معادل ۱۰۰ هزار تُن کالا از طریق مرز سیرانبند بانه به اقلیم کردستان عراق صادر شده است.

فرماندار بانه ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان را حق مردم این منطقه دانست و گفت: منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد تجاری باید مقدمه‌ای برای تحقق خواسته به حق مردم شهرستان باشد.

وی توسعه اقتصادی بانه را دریچه‌ای برای رشد و توسعه اقتصاد ملی عنوان‌ و اضافه‌کرد: با فراهم کردن زیرساخت‌های اقتصادی در بانه می‌توان از ظرفیت‌های اقتصادی بانه در راستای رشد و توسعه اقتصاد ملی بهره‌برداری کرد.

وی با اشاره به افزایش ۳٫۷ درصدی جمعیت شهرستان بانه اظهار‌کرد: بیش‌ترین رشد جمعیت استان مربوط به شهرستان بانه است و در ۵ سال گذشته تاکنون ۶ هزار نفر به جمعیت شهرستان اضافه شده است.

 

فلاحی اضافه‌کرد: با این رشد جمعیتی تنها ۱۰ درصد اراضی شهرستان قابل کشت است و ۸۷ درصد از اراضی بانه مرتع و جنگل است.