دانش‌آموزان ایرانی دو برابر میانگین جهانی سرگرم اینترنت هستند!

رییس سازمان مدارس غیردولتی دانش‌آموزان ایرانی دو برابر میانگین جهانی سرگرم اینترنت هستند! رییس سازمان مدارس غیردولتی گفت: دانش‌آموزان ایرانی زمان زیادی را در فضای مجازی می‌گذرانند که این میزان دو برابر میانگین جهانی است. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، مجتبی‌زینی‌وند، رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان این‌که آموزش الکترونیک ابزاری برای […]

رییس سازمان مدارس غیردولتی

دانش‌آموزان ایرانی دو برابر میانگین جهانی سرگرم اینترنت هستند!

رییس سازمان مدارس غیردولتی گفت: دانش‌آموزان ایرانی زمان زیادی را در فضای مجازی می‌گذرانند که این میزان دو برابر میانگین جهانی است.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، مجتبی‌زینی‌وند، رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان این‌که آموزش الکترونیک ابزاری برای انتقال بهتر آموزش و تقویت آموزش رسمی است، اظهارداشت: در هیچ جای دنیا آموزش الکترونیک جایگزین آموزش رسمی نشده و در کنار آموزش و پرورش رسمی و مکمل و تقویت کننده آن است.

وی افزود: دانش آموزان ایرانی زمان زیادی را در فضای مجازی می‌گذرانند که این میزان دو برابر میانگین جهانی است و این مسأله در حالی اتفاق می‌افتد که محتوای مناسبی برای این دانش‌آموزان در فضای مجازی تولید نکرده‌ایم.

زینی‌وند اضافه کرد: معلمان باید به فناوری‌های روز به عنوان یک گزینه ضروری نگاه کنند زیرا روش‌های قدیمی جواب نمی‌دهد و باید تربیت با اقتضائات زمان همگام و هماهنگ باشد.

رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به فعالیت‌هایی برای ارتقای عملکرد پرورشی و آموزشی در حوزه آموزش الکترونیک در وزارت آموزش و پرورش، گفت: از شهریور‌ماه و با دستور وزیر آموزش، تولید محتوای الکترونیکی در قالب ۴۵ لوح آغاز شده است و در ۶ مدرسه استان البرز و ۴ مدرسه خارج از کشور به صورت پایلوت تدریس می‌شود.

وی با بیان این‌که برای توانمندی‌سازی معلمان و کادر هم برنامه‌هایی داریم، ادامه‌داد: دوره ۱۲ جلسه‌ای در استان کرمانشاه به صورت پایلوت برگزار شده و در مرحله تربیت مدرس برای آموزش کادر هستیم.

زینی‌وند، یکی از نتایج گسترش آموزش‌های الکترونیک را گسترش عدالت آموزشی دانست و بیان‌داشت: ۱۷ آیین‌نامه و دستورالعمل جدید در این حوزه وجود دارد که باید به ۱۳ هزار مؤسس مدارس غیردولتی آموزش داده شود.

 

رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: سیستم‌ مدیریت آموزش الکترونیکی (LMS) روی یک سامانه نصب شده و ۴ مدرسه در سرپل‌ذهاب تحت پوشش این آموزش هستند.