تدوین قوانین نظارتی و پیشگیرانه قوی برای جلوگیری از ترک‌تشریفات مناقصه

رییس شورای اسلامی شهر تبریز پیشنهاد داد تدوین قوانین نظارتی و پیشگیرانه قوی برای جلوگیری از ترک‌تشریفات مناقصه گروه تجارت – رییس شورای اسلامی شهر تبریز در اجلاس مشورتی روسای شوراهای مراکز استان‌ها بر ضرورت اصلاح قوانین‌و مقررات برای شفاف‌سازی حیطه عمل و اختیارات و قدرت نظارتی و اجرایی شورای شهر تأکید کرد. به گزارش […]

رییس شورای اسلامی شهر تبریز پیشنهاد داد

تدوین قوانین نظارتی و پیشگیرانه قوی برای جلوگیری از ترک‌تشریفات مناقصه

گروه تجارت – رییس شورای اسلامی شهر تبریز در اجلاس مشورتی روسای شوراهای مراکز استان‌ها بر ضرورت اصلاح قوانین‌و مقررات برای شفاف‌سازی حیطه عمل و اختیارات و قدرت نظارتی و اجرایی شورای شهر تأکید کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، شکوراکبرنژاد در پنجاه و نهمین اجلاس مشورتی رؤسای شوراهای مراکز استان‌ها تدوین قوانین نظارتی و پیشگیرانه قوی در جلوگیری از ترک‌تشریفات مناقصه و مزایده در جهت کاهش فساد اداری را پیشنهاد داد و گفت: از بررسی‌های کارشناسانه و تجربیات گذشته چنین بر می‌آید که شفاف‌سازی حیطه عمل و اختیارات و قدرت نظارتی و اجرایی شوراهای شهر، با اصلاح قوانین و مقررات جدید، از اولویت‌های لازم و ضروری است که باید به‌طور جدی در دستور کار مجمع قرار گیرد.

وی با تأکید بر این‌که بدون این مقدمات در گذشته و حال بخش مهمی از تکالیف نظارتی شورا‌ها بر زمین مانده است، افزود: چه بسا در بعضی موارد شورا، به نهادی شبه تشریفاتی تبدیل شده است که همگان کم و بیش بر صدمات وارد شده، بر حیثیت شورا‌ها در اقصی‌نقاط کشور واقفیم.

رییس شورای شهر تبریز در ادامه سخنانش با تأکید بر ضرورت ایجاد مرکز ملی پژوهش شوراهای اسلامی در جهت تقویت توان علمی، تحلیلی و برنامه‌ریزی و شوراهای شهر‌ها و کمک به تعیین برنامه استراتژیک برای آینده نگری در چشم‌انداز توسعه شهر‌ها پیشنهاداتی را جهت تهیه نقشه راه و تدوین برنامه ی راهبردی برای اجلاس مشورتی ارایه کرد.

 وی، متناسب با مزیت‌ها توانمندیهای منطقه‌ای و آمایش سرزمین و پتانسیل‌های انسانی و بومی‌، استفاده از گروه‌های کارشناسی زبده در تعیین استراتژی و راهبرد‌ها و انجام آن توسط کارشناسان و خبرگان در هر حوزه، احصا، اصلاح و بروز‌رسانی قوانین و مقررات مربوطه متناسب با تکالیف قانونی شورا‌ها را پیشنهاد داد.

 

اکبرنژاد همچنین پیشنهادات، وضع مقررات معین و مشخص جهت همفکری اعضای شورا در انتخاب مدیران لایق و کارآمد و تبیین نحوه نظارت بر هیأت‌های مدیره شرکت‌ها و سازمان‌ها‌ی تحت پوشش شهرداری‌ها و ایجاد فرصت اظهار نظر و رای، تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در جهت حرکت به سوی ایجاد درآمدهای جدید و پایدار و تعیین عوارض شهر نشینی یا هزینه شهروندی با ایجاد فضای مناسب فرهنگی برای گردشگری و حفظ حقوق شهروندی و ایجاد فضای به‌کارگیری اید‌ه‌های نو و خلاقانه و بدیع جوانان و تشخیص نیازهای آینده زندگی شهری را ارایه داد.