معاون شهرداری تهران مناقصه ۵۰ فیلتر دوده برای کاهش آلودگی اتوبوسها برگزار شد محسنپورسیدآقایی با حضور در جلسه شورای شهر تهران به سؤالات اعضای شورا که هفته پیش مطرح شده بود، پاسخ داد و گفت: یکی از سؤالات اعضای شورا در جلسه قبل پیرامون بهسازی و ایمنسازی خط ۷ مترو بود که باید اعلام کنم […]
معاون شهرداری تهران
مناقصه ۵۰ فیلتر دوده برای کاهش آلودگی اتوبوسها برگزار شد
محسنپورسیدآقایی با حضور در جلسه شورای شهر تهران به سؤالات اعضای شورا که هفته پیش مطرح شده بود، پاسخ داد و گفت: یکی از سؤالات اعضای شورا در جلسه قبل پیرامون بهسازی و ایمنسازی خط ۷ مترو بود که باید اعلام کنم در صورتجلسه منعقده با «سپاسد» مقرر شد که تا خرداد سال آینده مشکلات پیرامون اطفای حریق، احداث هواکشها، سیگنالینگ و… این خط مرتفع شود.
به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه برای ایمنسازی خط ۷ نیازمند ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم، گفت: معاونت مالی شهرداری با بانک شهر جلسه داشته و مقرر شده که ۱۰۰ میلیارد تومان از محل واگذاری زمین به بانک شهر اختصاص داده شود تا نسبت به تزریق منابع به این خطوط از سوی بانک شهر اقدام شود.
معاون شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از سؤالات اعضای شورای شهر بحث شرکت مطالعات جامع حمل و نقل بود، گفت: در حال حاضر ارزیابیهای لازم در خصوص تشکیل مجدد این شرکت در حال انجام است و کارشناسان دادگستری در حال بررسی آخرین صورتهای مالی این شرکت هستند.
وی همچنین از تدوین برنامهای برای فرهنگسازی در رانندگان تاکسی خبر داد و در عین حال گفت: به مراکز علمی کاربردی در معاونت حمل و نقل اعلام کردهایم که از پذیرش دانشجو به صورت مدرکگرایی خودداری کنند و صرفاً در چارچوب دورههای کوتاهمدت و تخصصی کار پیش برود.
وی همچنین از راهاندازی کتابخانههای دیجیتال در مترو خبر داد و گفت: این مهم در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی است که با توسعه اینترنت در ایستگاههای مترو و در بستر موبایل این کتابخانههای دیجیتال ایجاد میشود.
پورسیدآقایی همچنین از ارتباط با نهادهای علمی برای بازتعریف پروژههای شهرداری خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۵ قرارداد با دانشگاههای مختلف کشور پیرامون بررسیهای علمی طرحها منعقد شده و همچنین برای مطالعه طرح جامع حمل و نقل تهران با دانشگاه تهران و شریف رایزنی کردیم تا ابعاد مختلف این طرح جامع بررسی شود.
ماتریس ترافیکی تهران طراحی میشود
وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر از ما خواسته بودند که نسبت به شبیهسازی ترافیک و تعیین چشماندازها اقدام کنیم، گفت: شبیهسازی ترافیک براساس طرح جامع امکانپذیر نیست، چرا که برای شبیهسازی ما نیازمند ماتریس سفر، مبدأ و مقصد، میزان عرضه و تقاضا و… هستیم و در حال حاضر تیمی در حال تهیه ماتریس سفر هستند که با پیادهسازی دادهها میتوان وضعیت ترافیکی پایتخت را در یک چشمانداز مشخص شبیهسازی کرد.
وی همچنین در خصوص وضعیت تاکسیهای اینترنتی گفت: شهرداری تهران مخالف تاکسیهای اینترنتی نیست و حتی به دنبال تقویت آنها هستیم اما دقت داشته باشید که طبق قانون شهرداری تهران مسؤول هرگونه حمل و نقل در داخل شهر است و این در حالیست که این شرکتها پیوندی با شهرداری ندارند و شاهد نابسامانی در این حوزهها هستیم.
بحران کوچ تاکسیهای شهرستانی به تهران
پورسیدآقایی با بیان اینکه ۲۲ شرکت تاکسی اینترنتی در تهران فعال است که تنها دو مورد از آنها معروف شده، گفت: این در حالیست که فعالیت این شرکتها پیامکهایی را نیز برای شهر دارد. چرا که ما شاهد بحران کوچ تاکسیهای شهرستانی به تهران هستیم که میخواهند در این شرکتهای اینترنتی فعالیت کنند.
وی با بیان اینکه دو برابر رانندگان تاکسی در این شرکتها راننده فعالیت میکند، گفت: این در حالیست که این رانندگان تا به حال دو بار تحصن کردهاند و میتوانند بحرانهایی را در شهر ایجاد کنند و از سوی دیگر ما نظارتی بر آلایندگی این خودروها نداریم و به عبارتی همه کارهایی که برای نوسازی تاکسیهایمان در راستای کاهش آلودگی هوا انجام دادیم، همگی بر باد رفته است.
وی با بیان اینکه سعی داریم که در محیطهای دارای ظرفیت گردشگری و فرهنگی، استفاده از دوچرخه را ترویج دهیم، گفت: بر همین اساس در مناطق ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲ به صورت پایلوت دوچرخه ایجاد شده است تا ببینیم چه دستاوردی داشته است.
معاون شهرداری تهران همچنین با بیان اینکه مجوز برگزاری مناقصه بینالمللی برای جذب سرمایهگذار خارجی اخذ شده است، گفت: همچنین مشاور هلندی اخذ شده است تا به شهرداری تهران در پیشبرد توسعه دوچرخهسواری کمک کند.
پورسید آقایی همچنین با بیان اینکه به دولت پیشنهاد دادهایم که برای حل مشکلات خط متروی ۶ و ۷ در دو مرحله ۲۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کند، گفت: در حال پیگیری این موضوع هستیم.
وی با بیان اینکه میتوان با جذب مشارکت عمومی و خصوصی نسبت به توسعه امور در شهر اقدام کرد، گفت: در حال حاضر میتوان از توان بخش خصوصی در توسعه مراکز معاینه فنی، پارکینگها و اتوبوسرانی استفاده کرد.
وی همچنین در خصوص جذب اعتبار خارجی، گفت: فاینانس برای خطوط ۳، ۶ و ۷ در دست اقدام است که باید پیگیری شود. اما باید اعلام کنم که بیشترین مراوده ما در حوزه فاینانس با چین بوده که حداقل در ۶ سال گذشته حتی یک السی فاینانس هم باز نشده است.
به گفته پورسیدآقایی، احداث شرکت مجتمعهای ایستگاهی به منظور بارگذاری بر روی ایستگاهها براساس طرح جامع به منظور تأمین هزینههای مترو در دستور کار قرار گرفته است.
هیچ پیمانکاری نباید از خودروی دیزلی فرسوده یا بدون فیلتر استفاده کند
معاون ترافیک شهرداری تهران همچنین از برگزاری مناقصه ۵۰ فیلتر دوده خبر داد و گفت: هر فیلتر دوده ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد که در حال حاضر در حال خرید ۲۵۰ فیلتر هستیم اما به موازات این طرح مصوب کردیم که از این پس شرکتهای خصوصی اتوبوسرانی را ملزم کنیم که خودشان فیلتر دوده بر روی اتوبوسها نصب کنند و از سوی دیگر پرداخت شهرداری به آنها که براساس خرید خدمت است، افزایش مییابد. همچنین بخشنامه دیگری به زودی صادر خواهد شد که در حوزه معاونت خدمات شهری هیچ پیمانکاری نباید از خودروی دیزلی فرسوده استفاده کند و باید بر روی تمام خودروهای دیزلی فیلتر دوده نصب شود و شهردار تهران هم تأکید داشته است که عوارض پسماند از شرکتهایی که فیلتر دوده بر روی خودروهایشان نصب شده با نرخ بیشتری انجام گیرد.
وی با بیان اینکه اعمال قانون در خودروهای دیزلی نیازمند وفاق ملی است، گفت: برخورد با خودروهای دیزلی تبعات اجتماعی زیادی دارد و این در حالیست که سن فرسودگی کامیونها ۲۰ سال اعلام شده اما پیشنهاد جدید ما این است که براساس قانون هوای پاک سن فرسودگی کامیونها به ۱۵ سال برسد. چرا که ما در حال حاضر با کامیونهایی مواجه هستیم که بالای ۵۰ سال عمر دارند و شهرداری به تنهایی نمیتواند مانع تردد این خودروها شود.
معاینه فنی در تهران سختگیرانهتر شود
پورسیدآقایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه معاینه فنی جدید و ویژهای در تهران شروع میشود، گفت: با اینکه قانون اجرای معاینه فنی ویژه را مصوب کرده بود اما هیچکس زیر بار اجرای این مصوبه نرفته بود در حالیکه ما معتقدیم باید معاینه فنی در تهران سختگیرانه تر شود.
وی در ادامه به تردد موتورسیکلتهای کاربراتوری در پایتخت اشاره کرد و گفت: وزارت صنعت به دولت فشار آورده و مجوز پلاکگذاری مجدد موتورهای کاربراتوری را اخذ کرده و این نشان میدهد برخی سیاستهای کلان با محیطزیست همخوانی ندارد.
وی با بیان اینکه شورای شهر، شهرداری تهران را ملزم کرده بود که ۲٫۵ میلیون تومان برای خرید موتور برقی وام دهد، گفت: این در حالیست که ما توانستیم برای ۲۰۰۰ موتور این اعتبار را فراهم کنیم و این ۲۰۰۰ موتور در قبال ۳ میلیون موتور کاربراتوری مؤثر نخواهند بود.
معاون ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه برای برقی کردن یک میلیون موتور نیازمند ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم، گفت: شهرداری باید از خودش شروع کند و بر همین اساس سعی داریم بهکارمندان شهرداری برای استفاده از موتور و خودروی برقی وامی در نظر بگیریم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.