ضرر پیمانکاران بومی نفت در پی راه‌اندازی سامانه «ستاد»

استاندار خوزستان خبر داد ضرر پیمانکاران بومی نفت در پی راه‌اندازی سامانه «ستاد» برگزاری مناقصات از دستگاه‌های استانی خارج شد استاندار خوزستان در خصوص اشتغال غیربومی‌ها در خوزستان نیز گفت: طبق برنامه ششم توسعه اولویت اشتغال با بومی‌ها است. پروژه‌های بزرگ و عمرانی بسیاری در خوزستان وجود دارد که اشتغال حجم بالایی از نیروهای غیربومی […]

استاندار خوزستان خبر داد

ضرر پیمانکاران بومی نفت در پی راه‌اندازی سامانه «ستاد»

برگزاری مناقصات از دستگاه‌های استانی خارج شد

استاندار خوزستان در خصوص اشتغال غیربومی‌ها در خوزستان نیز گفت: طبق برنامه ششم توسعه اولویت اشتغال با بومی‌ها است. پروژه‌های بزرگ و عمرانی بسیاری در خوزستان وجود دارد که اشتغال حجم بالایی از نیروهای غیربومی ممکن است به نفع ما نباشد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا‌شریعتی با اشاره به پروژه‌های نفتی بیان‌کرد: در آیین بهره‌برداری از مخازن نفتی آزادگان نیز رییس‌جمهوری دستور اولویت‌بخشی به نیروهای بومی را صادر کردند.

شریعتی با بیان این‌که اگرچه تاکنون این امر به صورت کامل اجرایی نشده اما همچنان درحال تلاش هستیم، یادآورشد: با راه‌اندازی سامانه ستاد، برگزاری مناقصه‌ها از دست دستگاه‌های استانی خارج شده و اختیار ما را در انتخاب پیمانکاران بومی بسیار محدود کرده و هیچ امتیازی برای پیمانکاران بومی وجود ندارد.

وی افزود: البته این قانون برای تمام استان‌های کشور یکسان است اما با توجه به این‌که حجم پروژه‌های ملی و عمرانی در خوزستان بالا است این سامانه به نوعی باعث ضرر پیمانکاران بومی شده که این امر با نمایندگان استان خوزستان در مجلس‌شورای‌اسلامی نیز مطرح شده است.

استاندار خوزستان ادامه‌داد: وزارت نفت پروژه‌های بزرگی مانند توسعه مخازن نفتی و افزایش استخراج نفت از ۴٫۵ میلیون بشکه به ۶ میلیون بشکه در روز را در دستور کار دارد که حدود ۵ میلیون دلار هزینه آن است.

شریعتی با اشاره به این‌که توسعه این مخازن اشتغال را برای خوزستان در پی دارد، یادآورشد: سازمان فنی و حرفه‌ای ملزم به آموزش نیروهای انسانی در این راستا شده تا سهم عمده‌ای از اشتغال نصیب دانش‌آموختگان خوزستان شود.

وی با تأکید بر این‌که تلاش کرده‌ایم تا پروژه‌های عمرانی ملی را فعال کنیم افزود: در کشورهای توسعه‌یافته نیز در شرایط رکود، پروژه‌های عمرانی عظیم را پیشنهاد و به مرحله اجرا در می‌آورند چرا که باعث ایجاد اشتغال در پروژه‌ها و صنایع وابسته به آن می‌شود.

همچنین استاندار خوزستان گفت: پروژه راه باغملک – هفتکل – ایذه، رامهرمز – بهبهان و اهواز – چذابه فعال شده‌اند. در حوضه آب و فاضلاب نیز اعتبار ۳ هزار میلیارد ریالی به شرکت آبفا خوزستان و اهواز برای اصلاح شبکه‌های آب ابلاغ شده است.

 

وی با اشاره به این‌که هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای شبکه اصلاح فاضلاب از سوی دولت ابلاغ شده، ادامه‌داد: این ابلاغ نیز در راستای مصوبه دولت بود که ۶۰۰ میلیارد ریال آن سهم شرکت آب و فاضلاب اهواز و ۱۱۰۰ میلیارد ریال سهم آب و فاضلاب خوزستان بوده است و هم‌اکنون در مرحله تعیین سرمایه‌گذار قرار دارند.