بحران عظیم لجستیک و تدارکات در فروشگاههای آنلاین داخلی! فروش در دنیای آنلاین کار سختی نیست اما کار زمانی سخت میشود که باید کالای خریداری شده را با رعایت اصول و استانداردهای بینالمللی به دست مشتری برسانید. به گزارش خبرآنلاین، فروشگاههای آنلاین ایرانی همزمان با تغییر گرایش نسل جدید به خرید از سایتها با سیل […]
بحران عظیم لجستیک و تدارکات در فروشگاههای آنلاین داخلی!
فروش در دنیای آنلاین کار سختی نیست اما کار زمانی سخت میشود که باید کالای خریداری شده را با رعایت اصول و استانداردهای بینالمللی به دست مشتری برسانید.
به گزارش خبرآنلاین، فروشگاههای آنلاین ایرانی همزمان با تغییر گرایش نسل جدید به خرید از سایتها با سیل عظیمی از کلیک روبهرو شده و این چیزی است که بسیاری از استارتآپها آرزوی آن را دارند.
اما این تنها روی خوش ماجراست و زمانی پتانسیل واقعی این سایتها مشخص میشود که در رخدادهای فروش و حراجیهای آنلاین مشتریان زیادی به آنها اعتماد کرده و خرید میکنند.
اخیراً فروشگاههای ایرانی با کپیبرداری از رخداد حراجی آنلاین آمریکایی بلکفرایدی دست به تبلیغات گسترده فروش زدند اما ظاهراً بدون برنامهریزی اصولی (و متأسفانه رو آوردن به سیستم هیأتوار) خود را برای این حجم از مشتری آماده نکرده بودند.
در حال حاضر این سایتها با بحران عظیم لجستیک روبهرو شده و نتوانستهاند رضایت مشتری را به نحو احسن به خود جلب کنند.
تأخیر در ارسال سفارش، مشتریآزاری است که باعث میشود تا کاربران در خریدهای بعدی نسبت به فروشگاههای آنلاین دچار تردید شده و ترجیح دهند کالا را گرانتر اما سریعتر و به صورت فیزیکی به دست بیاورند.
برخی مشکلاتی که این روزها مشتریان فروشگاههای آنلاین با آن مواجه هستند، به شرح زیر است:
پشت خط ماندن طولانی کاربران برای رهگیری سفارش به دلیل تعریف غلط سیستم
هنگکردن نرمافزار آنلاین برای رهگیری و عدم دسترسی به وضعیت واقعی سفارش کالا
عقب بودن و آپدیت نبودن ماژول رهگیری سفارش علیرغم تبلیغات فراوان درباره نرمافزارهای پشتیبانی آنلاین
عدم سینک بودن اپراتور انباردار با مسؤول ارسال سفارش و پیکِ آورنده کالا
تأخیر بیش از یک هفته در ارسال کالا به دلیل حجم بالای سفارشات
مجبور کردن پیکها به بردن کالای بیش از اندازه و بیش از تایم وعده داده شده
آفلاین شدن ارسال سفارشات و عدم پیگیری فروشگاه برای ارسال به موقع کالا
۴۵ دقیقه پشت خط ماندن در حالی که نوبت شما نفر دهم در صف انتظار است، چه معنایی میدهد؟ باگ نرمافزاری؟ دروغ بودن شماره نوبت؟ یا اینکه هر نفر ۴٫۵ دقیقه مکالمه میکند؟ یعنی اوضاع سفارشات بیریخت است؟
ادعای آنلاین بودن کار آسانی است اما عدم رعایت اصول مشتریمداری و استانداردهای تعریف شده بینالمللی باعث عقبگرد مردم از فضای مجازی میشود و فروشگاههای آنلاین که پول هنگفتی به جیب میزنند (برخلاف فروشگاههای آنلاین دنیا آمار فروش هم نمیدهند) را تبدیل به ویترین دروغ آنلاین میکند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.