جعفری بنه خلخال مطرح کرد:خاموشی چراغ سبز واردات برای تحقق اقتصاد مقاومتی

  عضو کمیسیون انرژی مجلس، با تأکید بر ضرورت مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر تکانه‌های داخلی و خارجی، گفت: لازمه مقاوم‌سازی اقتصاد کشور مصرف کالای داخلی و خاموش کردن چراغ سبز واردات است. به گزارش خانه ملت، جلیل جعفری بنه خلخال با تأکید بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: لازمه مقاوم‌سازی اقتصاد کشور مصرف کالای داخلی […]

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس، با تأکید بر ضرورت مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر تکانه‌های داخلی و خارجی، گفت: لازمه مقاوم‌سازی اقتصاد کشور مصرف کالای داخلی و خاموش کردن چراغ سبز واردات است.

به گزارش خانه ملت، جلیل جعفری بنه خلخال با تأکید بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: لازمه مقاوم‌سازی اقتصاد کشور مصرف کالای داخلی و نه واردات است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که حمایت از تولید ملی به رشد اقتصاد و شاخص‌های آن کمک می‌کند، افزود: مردمی‌کردن اقتصاد یکی از ضرورت‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است که تاکنون در قالب اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی جدی گرفته نشده است.

حمایت منسجم از تولید داخلی پیش‌شرط تحقق اقتصاد مقاومتی

وی با تأکید بر این‌که دولت باید زمینه حمایت منسجم از تولید داخلی را فراهم کند، افزود: چراغ سبز واردات باید برای همیشه قرمز شود تا به این ترتیب کالای داخلی بتواند امکان رشد داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان این‌که لازمه تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مقاوم‌سازی اقتصاد خروج از اقتصاد تک‌محصولی است، گفت: با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت بهترین زمان برای قطع وابستگی به آن و توجه به سایر محصولات و کالاهایی است که می‌تواند با صادرات ارزآوری بسیاری برای کشور دربرداشته باشد.

درون‌گرایی مهم‌ترین مؤلفه تحقق اقتصاد مقاومتی است

جعفری بنه خلخال با تأکید بر این‌که درون‌گرایی مهم‌ترین مؤلفه تحقق اقتصاد مقاومتی است، افزود: اتکا به شایستگی‌ها و توانمندی‌های متخصصان ایرانی می‌تواند رشد و بالندگی کشور را در تمامی جوانب رقم بزند.

وی با بیان این‌که خروج از رکود و مقابله با تورم تنها از طریق اقتصاد مقاومتی ممکن می‌شود، گفت: افزایش مقاومت اقتصاد در برابر آسیب‏‌ها و تهدیدهای گوناگون می‌تواند کشور را در تمامی سطوح در بین کشورهای مختلف سرآمد کند.

 

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، از آمادگی مجلس برای کمک به دولت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی خبرداد و یادآور شد: به حداکثر رساندن مشارکت افراد جامعه در فعالیت اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری‌های جمعی راهکاری است که به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک شایانی می‌کند.