فیاضی:نگاه به صنعت صیادی باید از جنس سرمایه ملی باشد

  نماینده مردم نور و محمود‌آباد در مجلس با بیان این‌که صیادی شغلی فصلی است، گفت: نظام جدید برای بهره‌برداری از دریا باید تصویب شود. به گزارش خانه ملت عبدالوحید فیاضی درباره وضعیت صیادی در کشور، گفت: صیادان مانند کارگران فصلی در برخی مواقع بر طبق شرایط نمی‌توانند صیادی کنند و از همین رو نگاه […]

 

نماینده مردم نور و محمود‌آباد در مجلس با بیان این‌که صیادی شغلی فصلی است، گفت: نظام جدید برای بهره‌برداری از دریا باید تصویب شود.

به گزارش خانه ملت عبدالوحید فیاضی درباره وضعیت صیادی در کشور، گفت: صیادان مانند کارگران فصلی در برخی مواقع بر طبق شرایط نمی‌توانند صیادی کنند و از همین رو نگاه به صنعت صیادی باید از جنس سرمایه ملی باشد، اما متأسفانه وضعیت آینده کاری صیادان مبهم است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس با بیان این‌که اقتصاد بهره‌برداری از دریا تعریف شده نیست، افزود: بیمه صیادی باید وضعیت حال و آینده صیاد را به گونه‌ای تضمین کند که صیاد نگران فردای بدون صیادی خود، نباشد.

وی با بیان این‌که شغل صیادی فصلی است، ادامه داد: بیمه صیادی کارآمد و حفظ حریم دریا می‌تواند صیاد را کمک کند در مسیر اقتصاد صیادی کارآمد قرار گیرد و این در حالی است که بسیاری از مردم که در سواحل زندگی می‌کنند؛ از مزایای اقتصادی دریا امرار معاش می‌کنند.

نظام جدید برای بهره‌برداری از دریا تصویب شود

فیاضی با بیان این‌که باید نظام جدید برای بهره‌برداری از دریا تصویب شود، ادامه داد: بسیاری مردم سواحل از منابع دریایی امرار معاش می‌کنند و بدیهی که دولت باید به صنعت صیادی نگاه ملی کند تا صیاد با آرامش راهی صید شود و این در حالی است که صیادان با توجه به شرایط صید نمی‌توانند در مقاطعی صیادی کنند؛ بنابراین باید نگاه ویژه به صیاد برای ادامه فعالیت در صنعت صیادی کرد.

فیاضی افزود: شمال کشور برای بسیاری از توریست‌های داخلی و خارجی مکانی آشنا است و این در حالی است که؛ اگر می‌خواهیم از گردشگری صیادی و دریایی بهره‌مند شویم، باید زیرساخت‌های گردشگری را به نحو مطلوب مهیا کنیم.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، یادآورشد: در سیاست‌گذاری کلان باید ظرفیت‌های گردشگری دریایی از جمله اماکن اقامتی مناسب، آزادسازی سواحل و دریا و حفظ حریم دریا و توسعه محیط‌زیست در دستور کار قرار گیرد، بنابراین استان مازندران باید در زمینه توسعه گردشگری صیادی هدفمند شود تا در این راستا بتوانیم برای کل کشور درآمد‌زایی کنیم.