همکاری شرکت‌های ایرانی‌ و خارجی در مناقصات برقی

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران خبر داد همکاری شرکت‌های ایرانی‌ و خارجی در مناقصات برقی مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران گفت: یک میلیارد دلار ارزش طرح‌های فاینانسی است که برق منطقه‌ای به نیابت از تمام شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور باید اجرا کند. غلامرضا‌خوش‌خلق در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به این‌که‌ ۳۱۲ طرح پست‌های فوق توزیع […]

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران خبر داد

همکاری شرکت‌های ایرانی‌ و خارجی در مناقصات برقی

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران گفت: یک میلیارد دلار ارزش طرح‌های فاینانسی است که برق منطقه‌ای به نیابت از تمام شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور باید اجرا کند.

غلامرضا‌خوش‌خلق در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به این‌که‌ ۳۱۲ طرح پست‌های فوق توزیع و ۸۴ پست انتقال این شرکت موظف به اجرا برای تمام شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور است، اظهارکرد: برای اجرای خوب آن به ۵ مرحله تقسیم شد که در دو مرحله مناقصه ۶۷ دستگاه پست و در مرحله بعد ۶۸ دستگاه پست برگزار شد و برنده مناقصه نیز مجموعه‌ای از شرکت‌های داخلی ‌و خارجی است که با یکدیگر همکار شدند و مجوزهای شورای اقتصاد و بانک مرکزی و ماده ۶۲ نیز برای اجرای این طرح‌ها دریافت شده است.

وی ادامه‌داد: تا قبل از سال جدید میلادی امیدواریم ال‌سی بین‌المللی این طرح‌ها نیز باز شود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با تأکید بر این‌که‌ طرح‌های برق زمانبر است و پول زیادی نیاز دارد، گفت: طرح‌ها باید با سرعت بیش‌تری انجام شود تا عقب‌ماندگی گذشته را جبران کنیم به همین دلیل مناقصه ۸۴ پست انتقال نیز به نیابت از شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور انجام خواهد شد.

خوش‌خلق افزود: در حوزه برق تهران ۲۰ درصد از تأسیسات برق کشور و ۲۰ درصد از شبکه برق کشور وجود دارد.

 

وی گفت: در مناقصات انجام شده شرکت‌های داخلی و خارجی شریک شدند که اغلب شرکت‌های خارجی چینی هستند قرار است ۵۱ درصد تجهیزات ساخت داخل استفاده شود که در مناقصه اول ۶۷ دستگاه پست ۸۰ درصد از ساخت داخل و در مناقصه دوم ۶۸ دستگاه پست حداقل ۷۰ درصد از تجهیزات ساخت داخل استفاده خواهد شد که در این مناقصه شرکت‌های داخلی حتی با شرکت‌های اروپایی هم شریک شدند.