واردات تجهیزات پزشکی از طریق برگزاری مناقصه

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد واردات تجهیزات پزشکی از طریق برگزاری مناقصه سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اطلاعات ۹۴ درصد از مردم در پرونده الکترونیکی ثبت شده است. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، ایرج‌حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری که در ساختمان مرکزی برگزار شد، اظهارکرد: همان‌طور که می‌دانید قانون‌های برنامه توسعه قانون‌هایی هستند که ۵ساله […]

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد

واردات تجهیزات پزشکی از طریق برگزاری مناقصه

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اطلاعات ۹۴ درصد از مردم در پرونده الکترونیکی ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، ایرج‌حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری که در ساختمان مرکزی برگزار شد، اظهارکرد: همان‌طور که می‌دانید قانون‌های برنامه توسعه قانون‌هایی هستند که ۵ساله وضع می‌شوند. به‌طورکلی این قوانین در بخش ۱۴ مربوط به سلامت زنان و خانواده است.

وی بیان‌کرد: در ماده ۷۰ دولت مکلف است به منظور تحقق سیاست‌های کلی سلامت، تأمین منابع مالی پایدار برای بخش سلامت، توسعه کمی و کیفی بیمه‌های سلامت و مدیریت منابع سلامت را از طریق نظام بیمه با محوریت وزارت بهداشت تا پایان سال‌جاری اقدامات بسیاری را انجام می‌دهند.

حریرچی ادامه‌داد: در سال ۸۴ یعنی در پایان دولت هشتم و اوایل مجلس هفتم طرح گسترش بیمه روستایی اجباری شد و ۲۳ میلیون روستایی تحت پوشش خدمات بستری و سرپایی قرار گرفتند.

حریرچی‌ با اشاره به واردات‌ تجهیزات پزشکی ادامه‌داد: برای واردات تجهیزات پزشکی براساس کیفیت‌ و قیمت دستگاه‌ها مناقصه‌ انجام می‌شود.

حریر‌چی با بیان این‌که در سال ۹۱ و ۶ ماهه اول‌ سال ۹۲ منابع دارو از شرکت‌های بیمه‌ای تأمین می‌شد‌، اظهارکرد: پرداخت بیمارستان‌ها به شرکت‌های پخش به خاطر بدهی بیمه‌ها دچار مشکل‌ شده است، به‌طوریکه داروخانه‌های دولتی از آذرماه سال گذشته طلب خود را دریافت نکرده و کارکنان‌ بیمارستان‌ها نیز از اردیبهشت امسال تاکنون‌ دریافتی از سوی بیمه‌ها نداشته‌اند.

 

 وی با بیان این‌که پایگاه اطلاعات بر خط بیمه‌شدگان درمان کشور در سال اول قانون برنامه در سازمان بیمه سلامت تشکیل می‌شود، افزود: ایمنی تخت‌های بیمارستانی‌ بر طبق‌ برنامه باید‌ تا پایان سال ۹۹ از ۴۵ درصد به ۳۰ درصد‌ برسد‌ و امروزه جایگزین‌ کردن تخت‌های موجود و حتی احداث تخت‌های جدید از بازسازی‌ بیمارستان‌ها هزینه‌اش کم‌تر است و در این دولت‌ ۲۴ هزار تخت به تعداد تخت‌های بیمارستانی قبلی اضافه‌ شده است.